مدیرعامل سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مصوبه دولت در تبدیل سرخابی‌ها به موسسه فرهنگی مغایر با قانون فیفا است.

مصوبه دولت مغایر با قانون فیفا است/سرخابی‌ها همچنان بلاتکلیف هستندامیر عابدینی در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: دولت تصمیم گرفته که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به صورت موسسه فرهنگی اداره شوند که این موضوع مغایر با روح حرفه‌ای فوتبال است.
 
عابدینی در ادامه عنوان کرد:‌تبدیل باشگاه های استقلال و پرسپولیس به موسسه فرهنگی باعث خروج آنها از قانون تجارت می شود، براین اساس این دو تیم طبق قانون فیفا دچار مشکلاتی خواهند شد.
 
وی تصریح کرد: طبق قانون فیفا باشگاه ها در قالب فوتبال حرفه ای در مسابقات باید شرکت کنند، موسسات فرهنگی غیر انتفاعی هستند و اداره سرخابی ها در قالب موسسه فرهنگی مغایر با قانون حرفه ای فوتبال است.
 
عابدینی در مورد اینکه مجلس برنامه ای برای خصوصی سازی سرخابی‌ها ندارد، بیان کرد: مجلس در قانون بودجه سال 93 خصوصی سازی سرخابی‌ها را تصویب کرد اما دولت آن را اجرایی نکرد، مجلس تصمیم گرفته که خودش را وارد چالش نکند، به طور حتم خصوصی سازی نکردن سرخابی‌ها به ضرر فوتبال است.
 
مدیرعامل سابق پرسپولیس بیان کرد: تبدیل سرخابی‌ها به موسسه فرهنگی باعث می شود که آنها نتوانند در فوتبال حرفه ای حضور پیدا کنند، به هر حال دولت راهکاری برای این موضوع در نظر می گیرد.
 
عابدینی درباره وضعیت سرخابی‌ها بعد از تبدیل به موسسه فرهنگی، بیان کرد: باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس همانند دوره‌های قبل بلاتکلیف می‌مانند و از بودجه دولتی هم نمی‌توانند استفاده کنند، هر دو تیم با حمایت اسپانسر مدیریت می شوند و تصمیم درستی برای آنها گرفته نشده است.
 
وی در ادامه عنوان کرد:دتمام دولت‌ها هراس دارند که برای سرخابی‌ها تصمیم قاطع بگیرند، براین اساس مسئولان ورزش تصمیم گرفتند که این دو باشگاه را به عنوان موسسه فرهنگی اداره کنند تا همچنان تحت نظارتشان باشند.
 
وی در مورد اینکه پرسپولیس مدیرعامل ندارد، عنوان کرد: مسئولان به این نتیجه رسیدند که پرسپولیس را با همین ساختار اداره کنند و مشکلی هم به وجود نیامده است.
 
*پرسپولیس نتیجه گرا شده است

 
وی درباره وضعیت پرسپولیس در لیگ پانزدهم تصریح کرد: پرسپولیس مقابل گسترش فولاد خوب بازی نکرد اما نتیجه لازم را کسب کرد، در حال حاضر اکثر تیم های لیگ برتر خوب بازی نمی‌کنند اما نتیجه می گیرند و پرسپولیس هم از این امر مستثنی نیست.
 
*شاهد دلالی در تیم های پایه هستیم
 
وی در پایان درباره شکست سنگین تیم امید پرسپولیس، مقابل استقلال خاطر نشان کرد: متاسفانه ما شاهد مسائلی از جمله دلالی در تیمهای پایه هستیم، همچنین زیر ساخت‌های باشگاه پرسپولیس خوب نیست و این مشکل تیم های پایه بروز پیدا کرده است.
 
انتهای پیام/

 *برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

 
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار