مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: کارشناسان این اداره کل در راستاي اجراي استانداردسازی مصنوعات طلا و فلزات گرانبها، بالغ بر 700 گرم طلای بدون کد و مغاير با استاندارد را در سطح استان خوزستان توقیف و پلمب نمودند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ؛ رضا دهدشتی زاده گفت: از جمله اين محصولات مي توان به سرویس، آویز، دستبند، گردنبند، انگشتر، حلقه، النگو و زنجیر طلا اشاره نمود که در راستاي نظارت بر اجراي استانداردهاي اجباري و بازديد كارشناسان اين اداره كل از برخي مراكز توليد و عرضه صورت گرفته است.

وی گفت: کالاهای مذکور به علت نداشتن کد سازنده و علامت استاندارد و یا جعل نشان استاندارد از بازار جمع آوری و توقیف شده اند.

دهدشتی زاده افزود: کالاهای مذکور از جمله کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و مطابق تبصره 4 ماده 9 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان استاندارد ایران چنانچه در مرحله تمرکز، توزیع و فروش آنها انطباق و مغایرتی با قوانین استاندارد وجود داشته باشد، جرم محسوب شده و مطابق قانون با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان متخلف برخورد خواهد شد.

وی از همشهریان و هم استانی های عزیز خواست در صورت مشاهده کالای مغایر با استاندارد و یا با کیفیت پایین مراتب را از طریق سامانه 1517 با این اداره کل درمیان بگذارند.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.