انتخاب و پرورش کارشناسان واجد شرایط تصدی پست های مدیریتي در قالب طرح ملي تربیت مدیران آینده وزارت جهادکشاورزی در فاز اول در سازمان های جهادکشاورزی؛ فارس، اصفهان، خراسان رضوی و زنجان آغاز شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: وزارت جهادکشاورزی به عنوان یک سازمان تخصصی، به منظور تحقق راهبردها و اهداف خود و خصوصاٌ ارتقاء بهره‌وری سازمانی،باید از یک سو،به ارزیابی عملکرد مدیران کنونی بپردازد و از سوی دیگر تأمين و پرورش نيروهاي مناسب براي انتصاب در پست هاي مديريتي را در دستور کار قرار دهد که نظام مناسب برای تحقق اين امر،مطالعه،طراحی و اجرای دو رویکرد مهم «نظام ارزیابی وتوسعه مدیران» و« نظام جایگزین پروري» است. 

حمید رضا محمودیان فرد افزود: شناسایی استعدادها و پرورش مديران آينده با رويكرد شايسته‌گزيني، از طریق استقرار نظام جایگزین پروري صورت می‌گیرد که در این راستا، طرح جانشین پروری در سازمان جهادکشاورزی استان فارس، به عنوان یکی از چهار استان منتخب کشوری جهت اجرای این طرح، در حال اجرا است.
وی با بیان این که این طرح یک برنامه و نقشه جامع برای پرورش و انتصاب کارشناسان برای تصدی سمت های مدیریتی را تدوین می کند و چشم انداز مناسب تری را برای برخورداری از مدیران توانمند در آینده، در سازمان ترسیم .
خواهد کرد، خاطر نشان کرد: مهمترین اهداف طرح ملي تربیت مدیران آینده وزارت جهادکشاورزی؛ ترویج و استقرار فرهنگ شایسته سالاری، ایجاد بستر مناسب برای تقویت انگیزه در کارشناسان، شناسایي نیازهای آموزشي و سرمایه گذاری هدفمند برای توسعه و توانمندسازی کارشناسان مستعد، برخورداری از خزانه مدیران توانمند برای تصدی پست های مدیریتي است.

محمودیان فرد یادآور شد: این طرح دارای پنج گام اساسی است که فازهای اول و دوم اجرایی طرح ( تشکیل کارگرو ه ها و انتخاب گروه هدف) در سازمان صورت گرفته و تاکنون  اقداماتی از جمله؛ تشکیل کارگروه های توسعه مدیریت وکانون ارزیابی و توسعه مدیریت، انتخاب همکاران طرح برای انجام عملیات اجرایی و معرفی به کارگروه ها، نشست توجیهی و مشورتی برای هماهنگی، ایجاد بانک منابع انسانی  و تدوین شرح پست های مدیریتی، جمع آوری شرایط احراز و انتخاب منابع انسانی واجد شرایط تصدی پست های مدیریتی، انجام شده است.

کارشناسان علاقمند پس از ثبت نام، شرکت در آزمون و ارزیابي شایستگي ها و شرکت در برنامه های آموزشي پیش بیني شده، مفتخر به کسب گواهی صلاحیت خواهند شد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.