نوجوانان زير 16 سال کشورهاي اروپايي تا پايان هفته جاري ممکن است از کاربريِ فيسبوک، اينستاگرام، ايميل و ساير شبکه‌هاي اجتماعي منع شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ طبق پيشنهاداتي که در اتحاديه اروپا در دست بررسي است، نوجوانان کمتر از 16 سال براي استفاده از فيسبوک، اينستاگرام، اسنپچت و ساير شبکه‌هاي اجتماعي بايد رضايت پدر و مادر خود را داشته باشند.
 
اين پيشنهادها سن قانوني براي وب‌سايت‌ها براي جمع‌آوري اطلاعات شخصي کاربران را از 13 سال به 16 سال افزايش مي‌دهد. طبق اين پيشنهادها، نوجوانان اروپايي براي باز کردن حسابي در شبکه‌هاي اجتماعي، دانلود کردن اپليکيشن و حتي استفاده از موتورهاي جست‌و‌جو بايد رضايت والدين خود را داشته باشند.
 
در صورتي که اين پيشنهادها به تصويب برسند، کشورهاي اروپايي دو سال براي اجرايي کردن آن فرصت خواهند داشت.
 
شبکه‌هاي اجتماعي نيز ملزم به رعايت قانون خواهند شد و در صورت تخلف از آن، جريمه خواهند شد.
 
شماري از گروه‌ها چنين اقدامي را محکوم کرده و گفته‌اند که با اين کار، نوجوانان از استفاده از اينترنت محروم خواهند شد. اين گروه‌ها هشدار مي‌دهند که چنين اقدامي باعث خواهد شد تا نوجوانان زير 16 سال در مورد سن و سال خود دروغ بگويند.
 
کشورهاي اتحاديه اروپا امروز در اين باره تصميم مي‌گيرند و در صورتي که در اين مورد به توافق برسند، کميته‌هاي آزادي‌هاي مدني، دادگستري و امور داخلي پارلمان اروپا در مورد آن راي‌گيري مي‌کنند و در نهايت پارلمان اروپا آن را در سال جديد به راي مي‌گذارد.
 
شرکت‌هاي بزرگ فناوري آمريکا به شدت در حال اقدام عليه چنين پيشنهادهايي هستند.


منبع: ایسنا
برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار