مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان زنجان گفت:نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی برای اشتغال زایی و کار آفرینی در جامعه ضروری است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛قاسم صیادی مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان زنجان کار آفرینی را ویژگی بارز آموزش های مهارتی برشمرد و افزود: این آموزشها از طریق دانش افزایی و توانمندی، باعث افزایش فرصت های ورود به بازار می شود.

وی به تامین مهارتهای خاص مورد نیاز صنعت و مهارتهای عمومی بازار کار از طریق توسعه آموزش های مهارتی اشاره کرد و افزود: به واسطه آموزش های مهارتی امکان بروز نمودن توانایی ها برای افراد شاغلی که به دلیل تغییرات تکنولوژی دچار کاهش کارایی شده اند فراهم می شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان ادامه داد: ایجاد کارخانه های عریض و طویل به تنهایی نمی تواند پاسخگوی نیاز کارجویان باشد بلکه با ایجاد مشاغل خرد و تجمیع آنها می توانیم زمینه اشتغال پایدار افراد را فراهم کنیم.

صیادی با بیان اینکه توانمند سازی نیروی انسانی و فرهنگ سازی آموزشهای مهارتی در دستور کار مراکز فنی و حرفه ای قرار دارد تصریح کرد: توجه به آموزش های کارآفرینی به موازات آموزش های مهارتی برای ایجاد اشتغال ضروری است.

وی آموزش های فنی وحرفه ای را به عنوان یکی ازدغدغه های موجود در خصوص اشتغال نام برد و اظهار کرد: نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی برای اشتغال زایی و کار آفرینی در جامعه ضروری است چرا که با توانمند شدن افراد در بخش های مختلف مهارتی روند توسعه جامعه شتاب گرفته و رونق اقتصادی به بازار بر می گردد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.