اولین کارگاه تربیت مربی سوار‌کاری معلولین فردا برگزار می‌شود.

سوار‌کاری معلولین در مسیر شکوفایی
به گزارش خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ،‌در پی پیشنهاد رئیس فدراسون جهانی مبنی بر راه‌اندازی سوار‌کاری معلولین در ایران کمیته سوار‌کاری جانبازان و معلولین جان تازه‌ای گرفته است. به‌طوری که فردا اولین کارگاه تربیت مربی این رشته با حضور هفتاد متقاضی در باشگاه بام کلید می‌خورد.

غزاله منتظم رئیس کمیته سوار‌کاری جانبازان و معلولین به خبرنگار ما گفت: این کمیته کار خود را از سال 91 آغاز کرد اما تلاش‌های ما در این عرصه به سال 87 بر‌می‌گردد.

وی ادامه داد: بعد‌از‌ظهر پنج‌شنبه 26 آذر و بعد از برگزاری کلاس مربیگری گرد‌همایی با حضور مسئولان، معلولین و علاقمندان به این رشته بر‌پا می‌شود و از معلولانی که در روز ملی پار‌المپیک با اسب‌های خود به هنرنمایی پرداختند تقدیر می‌شود.

منتظم مشکل اصلی سوار‌کاری معلولین و جانبازان را نبود مانژ مناسب دانست و گفت قبل از این در مجموعه سوار‌کاری صدا و سیما که فضای مناسب سازی شده برای سوار‌کاری معلولین بود تمرین می‌کردیم اما اکنون یا اجاره آن باشگاه، فضای مناسبی برای ما وجود ندارد.

رئیس کمیته سوار‌کاری معلولین ادامه داد اسب‌های مورد استفاده برای معلولین باید آرام باشند و سایز آن‌ها کوچک و یا متوسط باشد.

همچنین این اسب‌ها توسط مربیان حساسیت‌زدایی می‌شوند. بدین معنا که وجود واکر و ویلچر را در کنار خود تحمل کنند.

 *برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار