رئیس پلیس فدرال آمریکا گفت گروه تروریستی داعش با استفاده از رسانه های اجتماعی، تروریسم را به صورت اساسی دچار تغییر کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) گفت گروه داعش با تلاش برای الهام بخشیدن به حملات فردی با دامنه کوچک در سراسر جهان از طریق رسانه های اجتماعی ، تروریسم را « به صورت اساسی متحول کرده است.»

جیمز کامی، که در یک کنفرانس ضدتروریسم در شهر نیویورک سخن می گفت، خطاب به رهبران داعش گفت :«والدین شما یعنی القاعده در قیاس با آنچه که ما امروز با آن روبرو هستیم، بسیار متفاوتی بودند.»

کامی اظهار داشت اف بی آی در حال حاضر درگیر «صدها» تحقیق در تمام پنجاه ایالت آمریکاست که در آنها پای توطئه های احتمالی از داعش در میان است.

مدیر اف بی آی با اشاره به بررسی های پلیس در زمینه فعالیت تروریست ها، فاروغ و تشفین مالک پیش از ورود آنها به خاک آمریکا گفت، این زوج هیچ پیامی در فیس بوک مبادله نکرده بودند بلکه با تبادل پیام های خصوصی و مستقیم با یکدیگر در ارتباط بودند. 

وی ضمن تاکید بر اشتباه بودن گزارش هایی که در این زمینه منتشر شده است، گفت: « هیچ شاهدی پیدا نکردیم که نشان از گذاشتن پیام در شبکه های اجتماعی در آن دوره زمانی خاص و یا بعد از آن و تعهد آن دو به جهاد یا شهادت داشته باشد.» 

وی این سخنان را با این هدف مطرح کرد که سردرگمی موجود را بر سر اینکه آیا مالک پیش از ورودش به خاک آمریکا، پیام هایی افراط گرایانه در شبکه های اجتماعی گذاشته بود و چرا اگر مقام های آمریکایی این پیام ها را دیده بودند به وی روادید دادند، برطرف کند. 

این دو تروریست روز 27 ژوئیه سال 2014 وارد شیکاگو شده بودند. این نگرانی دولت آمریکا مقام ها را بر آن داشت که پیشنهاد نظارت دقیق تر بر حساب های کاربری متقاضیان روادید را در آینده مطرح کنند. 

جیمز کومی همچنین گفت: « هیچ شاهدی وجود ندارد مبنی بر اینکه این دو تروریست با سازمان های تروریستی تماس مستقیم برقرار کرده اند. شاهدی هم نیست که نشان بدهد آنان عضو شبکه ای تروریستی باشند. کارآگاهان نمی دانند چرا آن دو تصمیم گرفتند به محلی حمله کنند که بیشتر همکاران فاروغ در آنجا جمع شده بودند. همچنین با اطمینان نمی توان گفت آیا افراد دیگری هم در این اقدام دخالت داشته اند یا نه. کارآگاهان دارند اطلاعات تلفن ها و دیگر ابزار رسانه های آن دو نفر را استخراج می کنند.»

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار