مجلس نمایندگان آمریکا با طرح مبارزه علیه تروریست‌ها در شبکه‌های اجتماعی موافقت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل؛ مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشتهه لایحه ای را تصویب کرد که بر اساس آن، رئیس جمهور آمریکا باید راهبرد مقابله با استفاده تروریست ها از رسانه های اجتماعی را در اختیار کنگره قرار دهد.

بر اساس این اقدام، باراک اوباما باید در شش ماه، راهبرد جامعی به منظور ایجاد اختلال در روند استفاده سازمان های تروریستی از رسانه های اجتماعی و تلاش های آنلاین آنها برای افراطی کردن افراد ارائه کند. رئیس جمهور همچنین باید گزارشی جداگانه در مدت زمانی کمتر در زمینه ارزیابی برنامه های آموزشی برای افسران مجری قانون ارائه کند.

"تد پو،" سناتور جمهوری خواه از تگزاس، تدوین کننده این لایحه بود و اعلام کرد: ما نخست و قبل از آن که بتوانیم این دشمن را در هر میدان جنگی از جمله میدان نبرد سایبری شکست دهیم، باید راهبردی تعیین کنیم و بکار بگیریم.

پیام های ترویج کننده تروریسم ناقض قوانین موجود در زمینه استفاده از رسانه های اجتماعی همانند توییتر و فیس بوک محسوب می شود. شرکت هایی همانند توییتر در حال همکاری با مجریان قانون به منظور شناسایی و مسدود کردن حساب ها و مطالبی هستند که خطر تروریسم را در پی دارند و همچنین در حال انجام تحقیقاتی در ارتباط با گزارش های منتشر شده درباره نقض قوانین هستند. این لایحه پس از آن تصویب شد که شبکه تلویزیونی ان بی سی این هفته گزارش داد "جان جانسون،" وزیر امنیت داخلی آمریکا، با پایان دادن به سیاست ممانعت مقامات از بازنگری در صفحات اجتماعی درخواست کنندگان روادید ورود به آمریکا مخالفت کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا هر از چند گاهی به بررسی صفحات اجتماعی درخواست کنندگان روادید می پردازد و در همین حال به همراه وزارت امنیت داخلی آمریکا نوعی روند غربالگری را در باره درخواست کنندگان روادید انجام می دهد.

"جان کربی،" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، این هفته اعلام کرد: این امری عادی برای افسران کنسولی ما است که بتوانند به بررسی حضور افراد در رسانه های اجتماعی بپردازند، زمانی که احساس می کنند باید چنین کاری انجام دهند و می خواهند اطلاعات بیشتری درباره افراد در زمان درخواست روادید به دست آورند.

در همین حال، دموکرات های سنا روز سه شنبه با ارسال نامه ای به جانسون از دولت اوباما خواستند به بررسی صفحات اجتماعی درخواست کنندگان روادید ورود به آمریکا به عنوان بخشی از روند صدور روادید بپردازد.

بیست و پنج سناتور در این نامه نوشتند: ما بر این باوریم که این گونه بررسی ها که بر ارتباطات با فعالیت های تروریستی متمرکز است باید به بخشی از روند صدور روادید تبدیل شود و این سیاست باید در سریع ترین زمان ممکن به اجرا درآید.

مقامات آمریکایی پیشتر اعلام کردند تشفین مالک یکی از عاملان تیراندازی و حمله تروریستی در سن برناردینو کالیفرنیا که موجب کشته شدن چهارده نفر شد، با ارسال مطلبی در صفحه فیس بوک خود از گروه تروریستی داعش حمایت کرد، موضوعی که سازمان های امنیتی آمریکا نتوانستند به آن پی ببرند.

اما "جیمز کومی،" مدیر اف بی آی، روز چهارشنبه اعلام کرد هیچ یک از دو عامل تیراندازی در سن برناردینو آشکارا از فعالیت های تروریستی حمایت نکرده بودند. کومی گفت عاملان تیراندازی در پیام های خصوصی که تاریخ آن به سال 2013 (1392) باز می گردد از این گونه فعالیت ها حمایت کرده بودند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار