شیراز با اجرای 23 برنامه فرهنگی در زمینه کتاب آماده پایتخت کتاب ایران شدن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: بعید است هیچ کدام از شهرهای کشور مانند شیراز 23 عنوان برنامه برای پایتختی کتاب کشور در نظر گرفته باشند.

بهاره شفیعی برخی از فعالیت های  این اداره برای افزایش فرهنگ کتاب خوانی را ایجاد باغ کتاب، فراخوان کتاب های صوتی، مبادله کاغذ باطله با کتاب، ایجاد شبکه مجازی کتاب ایرانیان، ایجاد مکتب جنوب، اجرای طرح تعویض کتاب، طرح کتاب ساز مجازی، تشکیل گروه تولید محتوای کتاب و مشاوره کتاب اعلام کرد.

در واقع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس  با 16 نهاد مختلف در زمینه  کتاب همکاری می کند و این همکاری برای هیچ کدام از دستگاه ها بار مالی ندارد اما آنها متعهد می شوند که برای برگزاری همه عناوین برنامه ها با ما همکاری کنند.

شفیعی درباره مزایایی پایتخت کتاب برای شیراز می گوید: با به دست آوردن این عنوان می توانیم در جذب اعتبارات اجتماعی موثرتر عمل کنیم. ضمن اینکه عنوان پایتخت کتاب ایران می‌تواند برای اجرای طرح های کلان بسیار موثر باشد و شیراز می تواند برای اجرای طرح های کلانی همچون ساخت کتابخانه مرکزی و دریافت اجازه صدور مجوز کتاب اثرگذارتر عمل کند.

 هم اکنون وزارت ارشاد با کلیت صدور مجوز کتاب در شیراز موافقت کرده ولی هنوز شورای علمی آن مورد تایید وزارت خانه قرار نگرفته است و آن طور که معاون فرهنگی ارشاد فارس می گوید، چنانچه عنوان پایتخت کتاب به شیراز داده شود برای مطالبه چنین طرح هایی می توان قوی تر عمل کرد.

انتهای پیام/س
برچسب ها: آمادگی ، پایتخت ، کتاب ، کشور ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.