نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: برای تبدیل شدن به یک قدرت اقتصادی در منطقه باید از دعواهای سیاسی پرهیز کینم.

غرب  دیگر نمی‌تواند هیچ تهدیدی را علیه ایران مطرح کندبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در کنگره جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی، با اشاره به شرایط تاریخی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: ما امروز در شرایط رو به پیشرفت و تاریخی انقلاب اسلامی قرار داریم.

وی در ادامه افزود: در مقطع فعلی می‌توان با اقتدار از چالش‌های سخت در جهت افزایش توان جبهه مقاومت و پیروزی بر توطئه‌ها و دسیسه‌های استکبار جهانی در جهان اسلامعبور کرد و انقلاب مراحل سخت و دشوار را با اقتدار از پیش‌رو گذرانده است.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه در دنیای امروز هیچ نظام سیاسی تاب تحمل فشارها و توطئه‌های غرب را قطعا ندارد، تصریح کرد:  این مسئله به توان و ظرفیت نظام اسلامی برمی‌گردد زیرا هیچ نظام سیاسی نمی‌تواند در برابر جبهه نظامی غرب و شرق با اقتدار عبور کند اما ما در دفاع مقدس از این مسئله عبور کردیم و در برابر سخت‌ترین و پیچیده‌ترین و پایدارترین تحریم‌های اقتصادی ملت ایران دوام آورد و نظام اسلامی توانست به نقطه‌ای برسد که مقامات آمریکایی اذعان کنند که تحریم‌ها نتوانسته به هیچ‌ عنوان به نتیجه دلخواه آنها برسد.

وی گفت: نظام اسلامی در زمان تحریم بالاترین شتاب را برای دستیابی به چرخه و علم صنعت فناوری هسته‌ای داشت که این نشان دهنده قدرت انقلاب اسلامی است.

ابوترابی‌فرد با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت در برابر غرب اظهار داشت: جبهه مقاومت اسلامی با تمام توان در مقابل دشمنان اسلام ایستاد این در حالی بود که فکر می‌کردند با چند عملیات توانایی شکست جبهه مقاومت را دارند، در نهایت با شکست در سوریه، غزه و لبنان مواجه شدند و با وجود تمامی سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی در اتاق فکر دشمنان جبهه مقاومت نتیجه آن چیزی جز شکست نبود.

وی بااشاره به اینکه مستکبرین فکر نمی‌کردند که غزه با وجود فشارها و جنگی که به آنها تحمیل شده بود اکنون نماد مقاومت فلسطین شود، ادامه داد: آنها به خیال تصرف بغداد تا دروازه شهر رسیدند ، اما سیلی محکمی از جبهه مقاومت خوردند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت بالای ایران، اظهار داشت: ظرفیت و توان ملی که دستاورد انقلاب اسلامی است با حضور رهبری هوشمند از این ظرفیت در جهت پیشبرد انقلاب استفاده و باعث شده نظامی مقتدر و دارای نقشه، با راه اصولی مبتنی بر مرزهای علم و دانش و راهبردی اساسی در حرکت باشد.

وی با اشاره به تحریم‌های وضع شده علیه ایران تصریح کرد: امروز اگر شورای امنیت سازمان ملل، بانک مرکزی هر کشور دیگری را تحریم کند، آن نظام قطعا تسلیم خواهد شد، در حالیکه نظام اسلامی هیچ‌گاه تسلیم قدرت‌های جهان نشد و می‌بینیم که پس از چند سال و طرح ادعاهای دروغین مجبور به بستن پرونده ایران در شورای حکام سازمان ملل شدند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی افزود: افرادی که انحراف در مسئله هسته‌ای ایران و به اصطلاح PMD را مطرح کردند، اگر آمانو و کشورهای اروپایی با طرح ادعاهای واهی باعث ارجاع پرونده ایران به شورای حکام سازمان ملل نمی‌شدند، شاهد فشار بر ایران نبودیم.

وی با اشاره به عدم کارایی تهدیدات غرب علیه ایران، گفت: اکنون غرب دیگر نمی‌تواند از مکانیزم ماشه در مقابل جمهوری اسلامی ایران در مسئله برجام استفاده کند و این مسئله در سایه اقتدار نظام اسلامی و تجلی دین در قلب جوانان ما بوده است و اصول انقلاب اسلامی را با وجود یک رهبر بزرگوار به جهانیان نشان داده شده است.

ابوترابی‌فرد در ادامه تصریح کرد: ما در این مقطع در حال برداشتن یک گام جدید در آستانه تولدی نو هستیم و باید گفت که دیگر غرب نمی‌تواند هیچ تهدیدی را علیه ایران مطرح کند، چرا که ایران یک قدرت نظامی مقتدر در جهان است.

ابوترابی‌فرد در ادامه تصریح کرد: ایران اسلامی علاوه بر اینکه از نظر نظامی پیشرفت کرده، باید در اقتصاد هم به قدرتی شکست‌ناپذیر تبدیل شود تا نمادی از یک اقتصاد پایدار در منطقه کهن آسیا شویم از این رو باید از دعواهای سیاسی و حزبی پرهیز کنیم و با در سایه وحدت و نظام اسلامی به آینده‌ای روشن فکر کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسته شدن پرونده PMD ایران در شورای حکام اظهار داشت: نظام اسلامی توانست با اقتدار مهر بطلانی بر قطعنامه‌های شورای حکام بزند و با پشتوانه‌ای که امام (ره) برای این نظام ساختند، دستگاه دیپلماسی توانست یک پیروزی بزرگ برای انقلاب اسلامی رقم بزند که ذکر این نکته مهم به نظر می‌رسد که باید این دستاورد بزرگ را ارج بنهیم و نباید با دعواهای سیاسی این پیروزی را کم اهمیت جلوه دهیم.

به گفته نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اقتدار ما در سایه مقاومت، در کنار راهی که رهبری نظام آنرا به پیش می‌برند، آینده روشنی را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در خصوص بسته شدن پرونده ایران در شورای حکام گفت: نباید انتظار داشت با بسته شدن پرونده ایران و  به اتمام رسیدن قضیه PMD گشایش‌های اقتصادی داشته باشیم که این تفکر یک تفکر غلط استراتژیک است، چرا که مگر با صدور اولین قطعنامه برعلیه ایران اقتصاد ما دچار مشکل شد که اکنون با صدور قطعنامه اخیر اقتصاد به یکباره پیشرفت کند؟

ابوترابی‌فرد با اشاره به چالش‌های اقتصادی و پیشرفت در این زمینه اظهار داشت: چند سال پس از صدور اولین قطعنامه آثار آن مشخص شد و در حال حاضر باید منابع طبیعی مانند نفت و گاز را در اختیار تولید مردمی و نه تولید حکومت و مسئولین قرار داد تا بتوان به یک رشد اقتصادی سالم در سایه وحدت و اقتدار برسیم.

انتهای پیام/

                برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید   
برچسب ها: غرب ، تهدید ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار