معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: طرح تقلید و مرجع‌شناسی با حضور بیش از ۱۸ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در استان قزوین اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت‌الاسلام علی انصاری اظهار داشت: طرح تقلید و مرجع‌شناسی با حضور بیش از 18 هزار دانش‌آموز دختر و پسر که به سب تکلیف رسیدند، در استان قزوین اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: از جمله اهداف اجرای طرح تقلید و مرجع‌شناسی می‌توان به تبیین نقش مرجع تقلید در زندگی و همچنین معرفی مراجع تقلید شاخص برای دانش‌آموزان دختر پایه سوم و دانش‌آموزان پسر پایه نهم اشاره کرد.

معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: شرکت دانش‌آموزان در نماز عبادی سیاسی جمعه در سراسر استان را می‌توان از جمله اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح تقلید و مرجع‌شناسی به شمار آورد.

انصاری با اشاره به هفته قرآن خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی به هفته‌ قرآن نیز برنامه‌های و طرح‌های متعددی در زمینه تبیین جایگاه قرآن برای دانش‌آموزان و تجلیل از دانش‌آموزان برتر در حوزه قرآن در نظر گرفته شده است.

وی گفت: با توجه به مکلف شدن دانش‌آموزان دختر و پسر بر انجام واجبات و دستورات دین طرح تقلید و مرجع‌شناسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید به بهترین نحو و با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط اجرا شود.

معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: تقلید امر منطقی و عقلانی است و انسان مسلمان کسی است که در مسیر حرکت زندگی خود برای پیدا کردن احکام خدا به مراجع تقلید مراجعه می‌کند و این برنامه در آموزش و پرورش جریان دارد.

انصاری ادامه داد: به منظور آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با موضوع مرجع‌شناسی،تقلید و همچنین رساله مراجع تقلید اعلم، دانش‌آموزان باید نسبت به انجام تحقیق و پژوهش در این زمینه اقدام کنند.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.