اِن‌بی‌سی: چگونه می‌توان اهداف بعدی تروریست‌های داعش را پیش‌بینی کرد؟

یکی از مقامات آمریکایی مدعی شد با ردیابی دارایی‌های نقدی عناصر داعش و یافتن اهداف آینده آن‌ها، می‌توان نقشه این گروه تروریستی را ناکام گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از اِن‌بی‌سی، «آدام ژوبین،» معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی آمریکا، درخصوص چگونگی ناکام گذاشتن اقدامات داعش، اظهار داشت: به‌طور حتم زمانی که عناصر تروریستی با یکدیگر از طریق تلفن مکالمه می‌کنند نهایت تلاش خود را بکار می‌گیرند تا با استفاده از اسامی غیرواقعی و کدهای رمزگذاری شده امکان ردیابی‌شدن خود را از بین ببرند. با این وجود، با دنبال کردن مسیر جابه‌جایی پول‌های عناصر وابسته به داعش و شناسایی اهداف بعدی عملیات تروریستی آن‌ها، قادر خواهیم بود نقشه‌های این گروه را ناکام بگذاریم.»

ژوبین در تصریح اظهاراتش افزود: « اشخاص برای انتقال وجه، باید از اسامی واقعی و اطلاعاتی که باعث شناسایی هویت آن‌ها می‌شود - از قبیل آدرس محل سکونت و یا شماره تلفن خود - استفاده کنند. ما براحتی می‌توانیم به این داده‌ها و اطلاعات بسیار ارزشمند دسترسی پیدا کنیم. تنها موضوعی که باقی می‌ماند دنبال کردن علائم و نشانه‌ها و وصل کردن تکه‌های گم‌شده این زنجیر است.»
اِن‌بی‌سی سپس می‌نویسد: همچنین با ردیابی پول‌هایی که بین عناصر تروریستی جا‌به‌جا می‌شود می‌توان به طور دقیق میدان‌های نفتی را که باید بمباران شوند، مشخص کرد. میدان‌های نفتی واقع در مناطق تحت اشغال داعش در حال حاضر مهمترین منبع درآمد این گروه تروریستی محسوب می‌شوند؛ بنابراین واشینگتن قصد دارد با هدف قرار دادن آن‌ها، این شاهرگ حیاتی داعش را قطع کند.




انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار