واشینگتن و هاوانا به توافقی دوجانبه برای برقراری خط هوایی منظم بین دو کشور دست یافتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا ازسرگیری یک خط هوایی منظم با کوبا را اعلام کرد، این امر در پی برقراری روابط دیپلماتیک بین دوکشور در ماه ژوئیه صورت گرفت. وزارت امورخارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد قانون آمریکا درباره ممنوعیت سفر به کوبا برای گردشگری پابرجاست. 

در این بیانیه آمده است به رغم این ممنوعیت، روابط بسیار تنگاتنگی که در پی برقراری خط هوایی بین دو کشور بوجود می‌آید سبب افزایش مسافرت‌های مجاز بین دو کشور می‌شود. 

این منبع اعلام کرد این اقدام یکی از موارد اصلی سیاست اوباما در قبال کوباست. 

واشنگتن و هاوانا چهارشنبه 16 دسامبر پس از گفتگوهای بین وزارت امورخارجه آمریکا و سفارت کوبا در واشینگتن، به توافقی دوجانبه برای برقراری خط هوایی منظم بین دو کشور دست یافتند.

 در بیانیه وزارت امورخارجه آمریکا آمده است این توافق امکان برقراری پروازهای چارتر و یک خط هوایی منظم را فراهم می سازد. این امر افزایش شمار سفرهای مجاز را تسهیل و حق انتخاب هایی را که می توان به مسافران ارائه داد بیشتر می کند. روابط بین مردم دو کشور نیز ارتقا پیدا می کند.

از برقراری ارتباط بین دو کشور تقریبا یک سال می گذرد. این امر تلاش های گسترده ای را برای عادی سازی روابط بین دو کشور در پی داشت. روابط دیپلماتیک آمریکا و کوبا در ماه ژوئیه برقرار و پرچم کوبا 20 ژوئیه برای نخستین بار پس از نیم قرن در واشنگتن برافراشته شد. 

برقراری ارتباطات پستی بین دو کشور نیز پیش از برقراری خطوط هوایی و در تاریخ 11 دسامبر صورت گرفت. اما نزدیکی روابط بین این دو دشمن قدیمی دوره جنگ سرد همچنان درباره لغو تحریم اقتصادی آمریکا در سال 1962 علیه کوبا، معلق باقی مانده است. 
 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار