دبیرکل جبهه ایستادگی گفت: در چند روز آینده اخبار خوبی از شکل حضور اصولگرایان در انتخابات شنیده می‌شود.

اصولگرایان به دور از سهم‌خواهی لیستی واحد در انتخابات را ارائه دهند
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام یدالله حبیبی در کنگره جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی که امروز (26 آذر ماه) برگزار شد، با اشاره به اهمیت احزاب در کشورها اظهار داشت: احزاب و تشکل‌ها در ساختار همه کشورها نقشی مهم را ایفا می‌کنند.

وی در ادامه افزود: احزاب چه در راس قدرت باشند و چه نباشند، همه در جهت توسعه و پیشرفت کشور گام بر می‌دارند که این نشان دهنده نقش مهم احزاب است.

حبیبی با اشاره به اینکه یک تشکل سالم و دیندار ویژگی‌های متعددی دارد که احترام به قانون یکی از  آن ویژگی‌هاست که نشان دهنده اهمیت اشخاص به شریعت و قانون هر کشور است، افزود: از نقاط قوت یک تشکل نقدپذیری و در عین حال ابراز انتقاد به حاکمیت است.

دبیرکل جبهه ایستادگی تصریح کرد:  ویژگی نقدپذیری در مورد احزاب بسیار مورد اهمیت است که با توجه به مسائل روزمره جامعه انتقادات خود را مطرح کنند و البته نقدهای دیگران را نیز بشنوند. انتقاد باید همراه با ارائه راهکار باشد، در غیر این صورت تنها یک انتقاد نابجا و غر زدن خواهد بود، چرا که در سایه نقد است که مسائل جامعه به دقت بررسی و حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام حبیبی در ادامه با اشاره به ویژگی یک حزب سالم اظهار داشت: حاکمیت باید برای جامعه به مانند پدری مهربان باشد و به قول شهید بهشتی حزب معبد من است، این مسئله نشان دهنده نقش یک حزب سالم در ساختار حکومت است و احزاب قبل از انتخابات باید نقش مثبت خود را ایفا کنند.

دبیرکل جبهه ایستادگی با اشاره به راهبرد اصولگرایان در انتخابات اظهار داشت: اصولگرایان باید به دور از سهم‌خواهی پوشش سراسری از همه احزاب و شخصیت‌های این جریان را تشکیل دهند تا احیانا فردی احساس جا ماندن از جریان اصولگرایی را نداشته باشد، در چند روز آینده اخبار خوبی از اصولگرایان و شکل حضور آنها در انتخابات خواهیم شنید.

حبیبی با اشاره به حضور حداکثری مردم در انتخابات اظهار داشت: باید تلاش کرد تا مردم با حضور حداکثری خود انتخاباتی پرشور را برگزار کنند و احزاب و تشکل‌ها و شخصیت‌های سیاسی باید سعی کنند با ایجاد فضایی سالم انتخاباتی با حضور حداکثری مردم حاصل شود.

وی در پایان با اشاره به اهمیت مجلس آینده تصریح کرد: مجلس آینده اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت، چرا که با توجه به نبود وقت، تصویب برنامه ششم توسعه به مجلس آینده سپرده شده که باید مجلس پیش‌رو برنامه‌ای خوب برای رسیدن به اهداف آینده نظام را به تصویب برساند و در هرجایی از کشور که احیانا نقصی وجود دارد به دلیل نبود برنامه‌ای جامع و کامل است و مجلس آینده باید کارآمدتر از مجلس فعلی باشد که این یک حق‌طلبی است.

انتهای پیام/


برچسب ها: حبیبی ، لیست ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار