امام جمعه قزوین در نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت شهید مفتح به دست گروهک منافقان و نامگذاری این روز به نام وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه زمینه ساز رشد علمی کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز قزوين؛حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی افزود: اتحاد حوزه و دانشگاه جامعه را به ایده آل اسلامی نزدیک می کند و نه تنها به حرکت های علمی کشور معنا می بخشد بلکه دست فتنه گران را از دامن دانشگاه و دانشجویان کوتاه خواهد کرد.

وی افزود: اتحاد حوزه و دانشگاه یکی از راهبردهای اساسی امام خمینی (ره) برای مقابله با ترفندهای دشمنان و تحقق اسلام ناب محمدی بود و این دغدغه در بیانات مقام معظم رهبری نیز به خوبی مشهود است چرا که به فرموده ایشان وحدت حوزه و دانشگاه یکی از اساسی‌ترین، پیچیده‌ترین و عمیق ترین مسایل انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: حوزه های علمیه باید ارتباط خود را با دانشگاه ها بیشتر کنند و عامل وحدت بیشتر بین این دو حوزه در جامعه اسلامی باشند.

امام جمعه قزوین در ادامه به دستگیری رهبر شیعیان نیجریه اشاره کرد و گفت: نیجریه در غرب آفریقا با 60 درصد جمعیت مسلمان و 12 میلیون مسلمان شیعه، نقطه اتکایی برای جامعه تشیع در این قاره محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: حمایت مسلمانان جهان از مردم مسلمان نیجریه نشان دهنده وحدت امت اسلامی است که باید روز به روز انسجام بیشتری پیدا کند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.