نوع خاصی از بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند سلامت سلول‌های مغزی را به ویژه در دوران سالمندی با درصد بالایی حفظ کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان دانشگاه کالیفرنیا ارواین (UCI) به تازگی در تحقیقات خود دریافته‌اند انجام بازی‌های سه بعدی می‌تواند باعث افزایش عملکرد حافظه و کسب نمرات بالاتر در آزمون‌های حافظه در افراد شود.

گفتنی است، کارشناسان در نظر دارند با ساخت و استفاده از بازی‌های ویدئویی سه بعدی ویژه روش‌های جدید برای درمان بیماری آلزایمر و زوال مغز در افراد پیدا کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهند، انجام بازی‌های سه بعدی می‌تواند باعث افزایش قدرت عملکرد هیپوکامپ در مغز شود که مرکز شکل‌گیری حافظه و یادگیری است و همزمان با افزایش سن میزان عملکرد آن کاهش می‌یابد.

افت عملکرد هیپوکامپ یکی از مواردی است که سبب می‌شود افراد در سنین بالا در به خاطر سپردن کلمات و یادگیری کلمات جدید با مشکل مواجه شوند. 

کارشناسان قبل و بعد از انجام بازی‌های رایانه‌ای 3 بعدی به مدت دو هفته دانش‌آموزان داوطلب را تحت تصویربرداری سی تی‌ اسکن مغزی قرار داده و تفاوت مشهود رشد منطقه هیپوکامپ در مغز آنها پس از انجام بازی را مشاهده کرده‌اند.

براساس این تحقیقات انجام بازی‌های ویدئویی 3 بعدی باعث رشد و توسعه سلول‌های عصبی جدید در منطقه هیپوکامپ مغز و در نتیجه بهبود حافظه می‌شود. کارشناسان مشابه این اثر را در بازی‌های ویدئویی 2 بعدی بر مغز افراد مشاهده نکرده‌اند.

کارشناسان امیدوارند از نتایج این پژوهش به عنوان روشی برای معکوس کردن نقص‌های شناختی مرتبط سن استفاده کنند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/


برچسب ها: بازی رایانه ای ، مغز ، سلول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.