۲۴ کانون فرهنگی و هنری مساجد روستایی خراسان شمالی با ارسال طرح های ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی در دومین دوره جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» شرکت کردند.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: دومین دوره جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» به منظور گسترش عدالت فرهنگی در سراسر کشور و پشتیبانی از اقدامات انجام شده و طرح های ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی و جلب توجه سازمان ها و نهادهای مرتبط به اهمیت کتاب در جامعه در سطح کشور برگزار می شود.

هاشم شیرازیان اظهارداشت: در این راستا 24 کانون فرهنگی و هنری روستایی طرح های حوزه کتاب و کتابخوانی خود را در بخش های اقدامات زیربنایی شامل تاسیس کتابخانه، واگذاری زمین، تامین تجهیزات و امکانات زیربنایی و همچنین فعالیت های ترویجی شامل برگزاری مسابقه، جشنواره، نمایشگاه و فعالیت های مبتکرانه و خلاقانه به دبیرخانه این جشنواره مستقر در تهران ارسال کرده اند.

وی افزود: از مجموع این طرحها، 13 طرح از کانون های فرهنگی و هنری روستایی شهرستان بجنورد، سه طرح به تفکیک از شهرستان های مانه و سملقان، اسفراین و جاجرم و همچنین یک طرح به تفکیک از سوی کانون فرهنگی و هنری روستایی شهرستان راز و جرگلان و شیروان در این جشنواره حضور یافتند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی افزود: هیئت داوران جشنواره از میان نامزدان نهایی جشنواره، 10 روستا یا گروه عشایری برگزیده را به عنوان «دوستدار کتاب» معرفی خواهند کرد.

شیرازیان، از جمله شاخص های انتخاب طرح های ارسالی را تناسب با نیازهای محلی، آئین های بومی و ارزش های دینی و ملی، تاثیرات پایداری در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی، قابلیت الگوبرداری و اجرا در سایر مناطق و داشتن کیفیت در محتوا و شیوه اجرا اعلام کرد.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: بجنورد ، شرکت ، کانون ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.