بعد از امضای تفاهم‌نامه امنیت سایبری میان این انگلیس و سنگاپور، این بار، دو کشور قصد دارند در زمینه‌های تحقیقاتی سایبری، همکاری کنند.

همکاری تحقیقاتی انگلیس و سنگاپوربه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انگلیس و سنگاپور برای تشخیص تهدیدات سایبری، با یکدیگر همکاری تحقیقاتی می‌کنند. این همکاری به‌منظور ایجاد روش‌های جدیدی است که می‌تواند انعطاف سامانه‌ها و زیرساخت‌ها را در برابر حملات سایبری، بهبود بخشد. این دو کشور طی سال آینده قصد دارند حدود 5.1 میلیون دلار در پروژه‌های مشترک تحقیقاتی سایبری هزینه کنند.

در ماه جولای 2015 نیز دو کشور، تفاهم‌نامه‌ی امنیت سایبری امضا کرده بودند. دانشگاه‌هایی که در این پروژه‌های تحقیقاتی شرکت می‌کنند عبارت‌اند از:

• دانشگاه آکسفورد و دانشگاه ملی سنگاپور: همکاری در زمینه‌های امنیت و حریم خصوصی در سامانه‌های هوشمند شبکه

• دانشگاه کنت و دانشگاه ملی سنگاپور: همکاری در زمینه‌ی تشخیص آسیب‌پذیری‌ها

• کالج سلطنتی لندن و دانشگاه ملی سنگاپور: همکاری در حوزه‌ی یادگیری ماشینی و ایجاد ظرفیت‌های تحقیقاتی در امنیت سایبر

• دانشگاه ساوت‌همپتون انگلیس و دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور: همکاری در زمینه‌ی ایجاد روش‌های امنیت سایبری برای سامانه‌های هوشمند کنترل ترافیک


شایان‌ذکر است همکاری این دو کشور از ماه می 2015 آغاز شده و آن‌ها به دنبال تقویت دانش و ظرفیت‌های امنیت سایبری خود و همچنین بهبود همکاری‌های تحقیقاتی در زمینه‌ی امنیت سایبری بودند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


منبع: سایبربان


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار