رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان باید با هم روابط شبکه‌ای داشته باشند و به برون سپاری عادت کنند و به سمت مدیریت پروژه پیش بروند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، دکتر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم رونمایی از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: در این سی و شش سالی که از انقلاب گذشته همه کشورها رشد پیدا کردند ولی کشور ما در شرایط بسیار ویژه‌ای رشد یافته، در شرایطی که اندیشه جدیدی به دنیا ارائه کرده‌ایم که شامل موارد جدید از حکمرانی و جهان بینی می‌باشد. این ملت توانسته با استقامت و مقاومت خود به جایگاهی در عرضه بین‌المللی برسد و به عنوان کشوری مقتدر در این عرصه ظاهر شود.

وی در ادامه افزود: مسائلی که در منطقه رخ می‌دهد نظر به داوری جمهوری اسلامی دارد اگر عناصر قدرت در دولت جمع می‌شد به این جایگاه نمی‌رسیدیم یکی از عناصر قدرت علم و فناوری و صنعت است که نمونه بارز آن فناوری هسته‌ای می‌باشد.جمهوری اسلامی ایران توانسته بعد از  13 سال چالش سنگین به این مرتبه برسد.
 
صالحی در خصوص پیشرفت کشور تصریح کرد: پیشرفت به دو صورت است یکی شکلی و دیگری محتوایی، پیشرفت شکلی که بسیاری از کشور ها به مصداق اسم آنها آورده می‌شود خیلی از کشورهای رو به شرق آسیا پیشرفت شکلی داشتند اما پیشرفت محتوایی پیشرفتی است که سبب آن و دلیل ایجاد آن چشمه فیاض درون ملت است.کشوری مانند هند پیشرفت شکلی را در آن نمی‌بینیم و وخامت اجتماعی در ابعاد مختلف آن مشاهده می‌کنیم. ولی از لحاظ ابعاد علمی و فناوری را از درون رشد می‌کند. 

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: یکی از کشورها 4 نیروگاه هسته‌ای می‌سازد و 20 میلیون تومان برای راه‌اندازی این چهار نیروگاه داده است. این یک پیشرفت شکلی است زیرا رفاه مردمی ایجاد می‌کند. ما باید آینده را پیش‌بینی کنیم، باید به گونه‌ای قدم برداریم که نسل های آینده با اطمینان خاطر به سمت جلو حرکت کنند، ایران کشوری است که پیشرفت مقتضایی داشته و از لحاظ پیشرفت شکلی بسیار عقب است. 

صالحی بیان کرد: ما در آستانه پرش هستیم، به لطف الهی با به سرانجام رساندن فرجام ابعادی دیگری از حیث ارتباطات علمی و فناوری برای کشور انجام خواهد داد.فراموش نکنیم مرزهای ما بستگی به مرزهای دانش‌ دارد لذا توصیه ما این است، استانداردها را رعایت کنیم و روی کیفیت برنامه ریزی کنید. 

وی خاطر نشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان باید با هم روابط شبکه‌ای داشته باشند، به برون سپاری عادت کنند و به سمت مدیریت پروژه پیش بروند، باید بیشتر به سمت مدیریت پروژه پیش برویم نباید همه چیز را در درون خود پنهان کنیم ما یقینا از دستاوردهای علمی‌مان در دیپلماسی ها استفاده می کنیم به شرطی که چیزی برای ارائه کردن داشته باشیم. پس از برجام راه باز می‌شود و سقف پروازمان بلند تر می‌شود باید از علم دیگر و فناوری آنها استفاده کنیم و جای مشترکی برای رصد تحولات علمی و فناوری داشته باشیم. 

وی در پایان عنوان کرد: در این 36 سال قدم‌های بسیار بزرگی برداشته ایم، اهدافمان را روشن ساخته‌ایم به شرط اینکه استاندراد سازی را انجام دهیم و کیفیت را رعایت کنیم.

مقدمات بسته شدن PMD برجام 
دکتر علی اکبر صالحی در حاشیه مراسم رونمایی از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان در جمع خبرنگاران با توجه به بسته شدن OMD که در چه مرحله‌ای قرار داد بیان کرد: کارهای بسیار خوبی پیش رفته یک سری اقدامات وجود دارد که باید انجام بدهیم مانند برچیدن سانتریفیوژها که این کار طبق روالی که پیش بینی شده به سمت جلو پیش می رود ما باید به گونه‌ای سانتریفیوژها را برداریم. 

وی در خصوص مخزن آب اراک بیان کرد: مخزن مورد نظر را خارج  کرده‌ایم، مقدمات کار فراهم شده ولی منتظر هستیم، سند دیگری در وین به امضا برسد که این سند نهایی خواهد بود و سند چهارمی است که در ارتباط با اراک خواهیم داشت. تمام تلاشمان را می‌کنیم علی رغم محدودیت‌هایی که وجود دارد همه چیز طبق روال پیش برود و تا هفته سوم دی ماه شاهد رفع تحریم ها باشیم. 

وی در پایان در خصوص رادیو داروها عنوان کرد: تعداد رادیو داروهایی که تولید می شود نسبتا مناسب است و در طول هر زمان به تعداد آنها با توجه به همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری زیاد می‌شود. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار