14 اثر هنری معماری از دو هنرمند و معمار آمریكایی كه در سال 1357 از سوی موزه هنرهای معاصر تهران خریداری شده است، پس از 37 سال به موزه تحویل داده شد.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی دفتر هنرهای تجسمی؛ 14 اثر طراحی معماری سال 1357 از دو هنرمند و معمار مطرح آمریكایی خریداری شد اما به دلیل حضور این آثار در یک نمایشگاه در زمان خرید این آثار به ایران منتقل نشد و پس از آن به دلیل پیروزی انقلاب اسلامی و انسداد اموال ایران در آمریكا، به ایران تحویل داده نشد كه با پیگیری‌های حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این آثار در هلند به نماینده موزه هنرهای معاصر تهران تحویل داده شد و در روزهای آینده به موزه منتقل می شود.

4 اثر از رابرت استرن و 10 اثر متعلق به مایكل گریوز است، این هنرمندان از معماران شاخص و برجسته آمریكا و مكتب نیویورک هستند كه در دهه‌های 70 و 80 میلادی آثارشان مورد توجه هنرمندان و منتقدان جهان قرار داشت و امروز نیز آثار این هنرمندان از نظر جایگاه در تاریخ هنر معاصر دارای اهمیت است.

آثار متعلق به موزه هنرهای معاصر تهران پس از تایید كارشناسی توسط فریار جواهریان؛ كیوریتور ایرانی به موزه هنرهای معاصر تهران تحویل داده شده است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار