معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران گفت: شهر دوست‌دار کودک شهری است که اوقات فراغت، سلامت، بهداشت و آموزش کودکان را تأمین می کند.

تامین امنیت کودکان با عملیاتی شدن شهر دوست‌دار کودکبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی معاون فرهنگی شهرداری تهران امروز شنبه 28 آذر در مراسم رونمایی از کتاب نهاد ملی حمایت از کودک، اظهار داشت: زیباترین نگاه‌ را اسلام به کودک دارد و پیامبر در فضایی اسلام را برای مردم به ارمغان آورد که جامعه از هر لحاظ آلوده بود.

وی افزود: حق سلامت بهداشت و زندگی از جمله حقوقی است که کودک به آن نیاز دارد و این حقوق از مواردی است که اسلام برای کودک برشمرده است.

معاون فرهنگی شهرداری تهران گفت: شهر دوست‌دار کودک حقوقی را برای کودکان در نظر گرفته است و این شهر امنیت، اوقات فراغت، سلامت، بهداشت، آموزش و تعالی کودک را تأمین می‌کند.

امرودی با بیان اینکه حقوق کودک در سه حوزه ضایع شده است، افزود: در نخستین مورد کودکان به علت وقوع جرم از نعمت مادر و یا پدر محروم می شوند که این مورد را در محله هرندی شاهد هستیم و علت آن طلاق، فوت و یا زندان است.

وی گفت: در مورد دوم بزهی است که به واسطه کودکان انجام می‌شود و در آن کودکان را به جرایمی مانند قاچاق مواد مخدر وا می دارند و در مورد سوم جرمی است که در کودک تحمیل می‌شود.

معاون فرهنگی شهرداری تهران بیان داشت: خلاء جلوگیری از حقوق این دست از جرایم در نظام اقتصادی، قوه قضاییه، مجلس، آموزش و پرورش و خانواده‌ها دیده شده همچنین در شورای شهر تهران به این موضوعات توجه شده اما کفایت نمی کند.

امرودی در پایان گفت: دفاع از حقوق کودکان نه تنها به عنوان یک تکلیف بلکه به عنوان عشقی است که باید به آن نگاه ویژه داشت و سند ملی حمایت از حقوق کودکان می‌تواند شروع خوبی باشد که نیازمند نقد و بررسی است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام / 

برچسب ها: کودک ، دوست‌دار ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار