فرد معتاد برای ترک اعتیاد خود نیازمند حمایت‌های اجتماعی و خانوادگی است.

فریبا احدی بیگی، روانشناس خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عنوان ساخت: پایبندی به زندگی مشترک یک تعهد دو سویه میان زوجین بوده که گاهی تحت تاثیر عواملی ممکن است دچار آسیب‌هایی شود و در این شرایط تلاش طرفین برای حفظ بنیان خانواده مهم است.

وی در ادامه افزود: اعتیاد یکی از تهدیداتی بوده که ممکن است زوجین را مورد هدف قرار داده ولی باید در نظر داشت که حمایت‌های اجتماعی و عاطفی در دوری از این معضل مهم بوده خصوصا نقش همسر فرد معتاد نیز در کاهش این آسیب بسیار اهمیت دارد.

احدی بیگی تصریح کرد: حمایت‌های همسر فرد معتاد نقش ماثری در موفقیت در ترک این محرک‌ها و حتی الکل دارد و او نباید تحت فشارهای عصبی و روحی قرار گرفته همچنین نگاه به این شخص به عنوان یک فرد بیمار نه معتاد اهمیت داشته و در این شرایط روان درمانی، دارو درمانی و حتی بستری در کمپ‌های ترک اعتیاد بسیار مهم است.

این روانشناس خانواده در پایان تاکید کرد: علی رغم تمام تلاش‌ها برای حفظ بنیان خانواده، اما زمانی که همه این تلاش‌ها نتیجه بخش نبوده و باعث آسیب و خطرهای جانی برای فرزندان و یا همسر فرد معتاد شود باید در ادامه زندگی با این فرد تجدید نظر شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار