میهمانی‌هایی از نوع مزاحمت

صله رحم و دید و بازدید در روابط اجتماعی افراد مهم بوده، ولی نباید در این امر زیاده روی شود.

محمود بیات روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: بحث آداب معاشرت و صله ارحام یکی از موارد استحکام روابط اجتماعی میان اقوام و دوستان بوده ولی گاه این مهمانی‌ها و رفت و آمدها بصورت مداوم و بیش از حد می‌تواند مشکلات و اختلالاتی را در زندگی شخصی افراد ایجاد کند.

وی افزود: افراط در برگزاری و انجام این مهمانی‌ها می‌تواند مشکلاتی را در میان زوجین و حتی فرزندان ایجاد کند که بعضا ممکن است حتی منجر به ایجاد اختلافات بزرگتر و جدایی شود.

این روانشناس ادامه داد: اختلال در امر تربیت فرزندان، بی نظمی در برنامه روزانه و عدم انجام تکالیف مدرسه، عدم اعتماد و بی توجهی زوجین به یکدیگر ، عدم رسیدگی به امور منزل و انجام مسئولیت، عدم ارتباط وگفت‌وگوی صحیح میان زوجین، ورود نظرات و عقاید متفاوت در زندگی مشترک از جمله مواردی بوده که در اثر رفت‌وآمد‌های بیش از حد در زندگی ایجاد خواهد شد.

بیات در پایان تصریح کرد: توانایی حل مسئله موضوعی بوده که باید از دوران کودکی تمرین شده و افراد بر اساس منطق ذهنی خود با چالش‌های پیش رو مقابله کرده و ممکن است روش انتخابی وی درست یا نادرست باشد که اگر زوجین با یکدیگر گفت‌وگوی صریحی که در آن نیازها و خواسته‌های خود را مطرح سازند انجام شود، می‌توانند بصورت دوستانه چالش و مشکلات خود را برطرف سازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
به پیربه پیغمبرماپول نداریم شکم خومون روسیرکنیم میریم مهمونی وگرنه ماکه توان خرید میوه وشیرینی وچائی رونداریم تازه نهاریاشام هم همیشه مهمونی هستیم اصلٱ خونه هم نداریم که توش بخوابیم بایدمهمونی بریم. مجبوریم میفهمی مجبوریم
آخرین اخبار