رییس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی لرستان گفت: تقویم سالانه هیات بازی های روستایی لرستان تهیه و تصویب شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ خاوری چگنی اظهار کرد: علاوه بر این برای جذب اسپانسر نیز اقداماتی انجام شده است .

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این هیات در سال های گذشته گفت: علاوه بر بازی های سنتی از ابتدای امسال مسابقات جام دهیاری ها در رشته های کلاسیک نیز برگزار شده است.

وی با اشاره به ارتباط دایم و همیشگی با رسانه ها افزود: ارتباط با صداو سیما و رسانه های استان برای پوشش و معرفی بازی های بومی محلی از دیگر اقدامات انجام شده در این هیات ورزشی است.

رییس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی لرستان افزود: در دهه های اخیر بازی های بومی و محلی فراموش شده اند.

وی گفت: ایجاد ارتباط با آموزش و پرورش برای توسعه بازی های بومی محلی و تدریس آنها در مدارس یکی از اولویت های این هیات است .

جعفری افزود: برگزاری جشنواره های مختلف، هم اندیشی با هیئت های شهرستانی، برگزاری لیگ بازی های بومی محلی با رشته هایی از قبیل کشتی، دال پلان، هفت سنگ از برنامه های آینده ماست.

وی به مشکلات هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی اشاره کرد و افزود: این هیات ورزشی دفتر نداشته و تاکنون در جهاد کشاورزی لرستان فعالیت خود را انجام داده و از امکانات این سازمان استفاده کرده است.

رییس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی لرستان خاطرنشان کرد: 15 سالن سقف کوتاه در نزدیکی مناطق روستایی وجود دارد که انتظار می رود برای تجهیز و استفاده در اختیار این هیات قرار گیرد.

انتهای پیام/بب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.