ترس آمریکایی ها از تروریسم، مانع درخشش دستاوردهای اوباما در سال 2015 میلادی شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا -- در حالی آخرین روزهای سال 2015 میلادی را سپری می کند که دولت وی شاهد امضای توافق تاریخی ایران و شش قدرت جهانی، امضای توافق بین المللی تغییرات آب و هوا و نهایی شدن پیمان تجاری اقیانوس آرام بوده است. این درحالیست که ترس از تروریسم باعث شده است دستاوردهای دولت وی به چشم نیاید.

به باور آمریکایی ها، اوباما تمایلی ندارد و یا اینکه نمی خواهد با نگرانی مردم از تروریسم مواجه شود. آخرین نظرسنجی مرکز تحقیقاتی "پیو" نشان می دهد شهروندان آمریکایی از عملکرد اوباما در زمینه مبارزه با تروریسم رضایت ندارند. طبق این نظرسنجی، 57 درصد از شهروندان آمریکایی اعلام کردند عملکرد اوباما در مبارزه با تروریسم ضعیف بوده است. تنها 37 درصد، اقدامات وی را در زمینه مبارزه با تروریسم مثبت ارزیابی کردند.

باراک اوباما روز جمعه با شرکت در آخرین کنفرانس خبری خود در سال 2015، برای چهارمین بار به شهروندان آمریکایی در خصوص مبارزه با تروریسم اطمینان داد. وی از مردم خواست هوشیار باشند و با حفظ وحدت، تسلیم ترس از تروریسم نشوند.

اوباما در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: "ائتلاف جهانی علیه داعش با محدود کردن دامنه فعالیت های این گروه تروریستی در سوریه و عراق می کوشد مانع از اقدامات تروریستی آن در سایر نقاط جهان شود." وی در ادامه افزود: "نیروهای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا شبانه روز در تلاش هستند تا امنیت شهروندان را تامین کنند."

با وجود دستاوردهایی که دولت اوباما داشته است، مردم از عملکرد کلی وی خرسند نیستند. نظرسنجی مرکز تحقیقاتی "پیو" نشان می دهد تنها 46 درصد از مردم آمریکا نسبت به عملکرد کلی اوباما دید مثبتی دارند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار