بلومبرگ در گزارشی نوشت: "هیلاری کلینتون" در مناظرات انتخاباتی خود، بر تغییر سیاست خارجی دوران "باراک اوباما" متمرکز شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بلومبرگ در گزارشی به قلم "الی لیک" نوشت: "هیلاری کلینتون،" بخت اول دموکرات‌ها برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، در مناظره شنبه این هفته، تمرکز خود را بر سیاست‌های خارجی واشینگتن قرار داد. او که زمانی وزیر امور خارجه دولت "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، بود، برای پیروزی در انتخابات آتی به انتقاد از عملکرد دولت اوباما در مواجه با چالش‌های بین المللی پرداخت.

کلینتون بارها در سخنان خود، سیاست خارجی اوباما را مورد انتقاد قرار داد و زمانیکه از او پرسیده شد چه راهکاری در نظر داری تا به آمریکایی‌ها اطمینان دهی دیگر در معرض تهدید تروریستی قرار ندارند، پاسخ داد: من برنامه مشخصی برای مبارزه با داعش دارم، قصد ندارم داعش را تضعیف کنم؛ بلکه به دنبال نابودی کامل این گروه تروریستی هستم.

این سخن کلینتون اشاره مستقیمی به سخنرانی باراک اوباما پیش از وقوع حملات تروریستی پاریس دارد. اوباما در سخنانی مدعی شد آمریکا موفق شده است داعش را تضعیف کند. زمانیکه داعش به پاریس حمله کرد، اوباما مجبور شد یک ماه وقت بگذارد تا به جامعه جهانی ثابت کند به دنبال شکست داعش است.

انتقادات کلینتون به سیاست خارجی اوباما به همین‌جا ختم نشد و او در بخش دیگری از سخنانش گفت: زمانیکه در سال آخر وزارت در امور خارجه آمریکا بودم، بارها از اوباما خواستم حمایت بیشتری از شبه نظامیان میانه‌رو سوریه کند. او می‌توانست در این زمینه اقدامات مفید بیشتری انجام دهد؛ اما اوباما از برنامه پنتاگون مبنی بر تجهیز و آموزش شورشی‌های سوریه حمایت کرد. 
اوج حمله کلینتون به سیاست‌های خارجی اوباما زمانی بود که "مارتین اومالی،" نماینده دموکرات پیشین از ایالت مریلند، گفت واشینگتن این روزها به دنبال جنگ سرد با داعش است. کلینتون ضمن ابراز مخالفت با این نظر گفت: سرانجام آمریکا به جایی رسید که مدتها پیش باید در آن قرار می‌گرفت. باید مدتها پیش شورای امنیت سازمان ملل را به صدور قطعنامه درمورد حل دیپلماتیک بحران سوریه ترغیب می‌کردیم. راه حل واقعی در این باره، انتقال سیاسی قدرت در سوریه است نه جنگ با داعش.

کلینتون در ادامه مدعی شد: البته اگر آمریکا این مبارزه را رهبری نمی‌کرد، کشور دیگری هم وجود نداشت که آن را رهبری کند. 
آخرین باری که کلینتون سیاست‌های اوباما را مورد انتقاد مستقیم قرار داده بود به مبارزات انتخاباتی سال 2008 برمی‌گردد. پس از 2 دوره ریاست دموکرات‌ها بر کاخ سفید، هیلاری کلینتون برای حفظ دموکرات‌ها در راس قدرت، راه سختی در پیش دارد. برای این منظور او تلاش می‌کند از نواقص دیپلماتیک اوباما انتقاد کند و خود را از این جریان مبرا نشان دهد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار