رییس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفت: پیشوای یازدهم شیعیان به طور عملی نمی‌توانستند با مردم ارتباط برقرار کنند، بنابراین سازمان وکالت را در این زمینه راه‌اندازی کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)بیان کرد: تمام ائمه اطهار (ع) یک هدف واحد داشتند که بیان حق در مسائل اعتقادی، اجتماعی و ‌سیاسی بود.

وی گفت: تمهید و آماده کردن شیعیان برای ورود به دوران غیبت از جمله برنامه‌های امام حسن عسکری (ع) بود، همه ائمه اطهار (ع) و حتی پیامبر اکرم (ص) در این زمینه نقش داشتند و نسبت به مسئله غیبت تذکر می‌دادند.

رییس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امام حسن عسکری (ع) به طور عملی با شرایطی که به وجود آمد شیعیان را برای پذیرش امر غیبت آماده کردند، اظهار کرد: این امام بزرگوار در حقیقت در غیبت نسبی بودند زیرا حضرت را در پادگانی نگهداری می‌کردند به همین دلیل برقراری ارتباط با این امام بزرگوار مشکل بود.

وی گفت: پیشوای یازدهم شیعیان به طور مستقیم نمی‌توانستند با مردم ارتباط داشته باشند، بنابراین سازمان وکالت را راه‌اندازی کردند.

کلباسی بیان کرد: تشکیل سازمان وکالت از تمهیداتی بود که امام حسن عسکری (ع) در این زمینه نقش فراوانی ایفا کردند، حراست و مرزبانی از عقاید و رسالت‌های امامت نیز وظیفه‌ای دیگر بود که حضرت مانند ائمه اطهار (ع) دیگر انجام دادند.

وی در پایان تصریح کرد: امام حسن عسکری (ع) به طور مداوم زیر نظر بودند و همزمان به فعالیت‌هایی می‌پرداختند تا شیعیان را برای پذیرش دوران غیبت آماده کنند بنابراین شیعیان در انتظار غیبت بودند و مسئله غیبت برای شیعیان بعید نبود.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: قم ، امام ، حسن ، عسگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.