رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: راه اندازی کارناوال تبلیغاتی از سوی داوطلبان نمایندگی مجلس،غیر قانونی است و با متخلفین مطابق قانون برخورد می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ایوب رحیمی از همه جریان ها و گروه های سیاسی، نامزدها و هواداران آنها خواست تا اخلاق انتخاباتی را رعایت کرده و ملاک عمل خود را تنها قانون قرار دهند.

 رحیمی افزود: 17 هزار و 736 نفر برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری در این استان را برعهده دارند که از این تعداد شامل چهار هزار تن از اعضای هیات نظارت بر انتخابات،سه هزار و 500 تن به عنوان محافظ و اعضای امنیتی و یک هزار و 200 تن بازرس بوده و هشت هزار نفر نیز اعضای برگزار کننده و حاضر بر سر صندوق های رای هستند. 
رئیس ستاد انتخابات استان قزوین اضا فه کرد : کار بررسی صلاحیت اولیه نامزدهای نمایندگی در مجلس نیز علاوه بر کارهای اجرایی همچون تعیین شعب و تعداد صندوق ها برعهده هیات های اجرایی است.

وی یادآور شد: براساس قانون، افراد بالای 18 سال قادر به شرکت در انتخابات پیش رو هستند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین از همه شخصیت هایی که با سلایق مختلف سیاسی توان شرکت در انتخابات را دارند نیز برای نام نویسی دعوت کرد و گفت: هر کس که توان شرکت در انتخابات را دارد باید در آن حضور پیدا کند و در این رابطه هیچ منعی به جز محدودیت های قانونی اعلام شده برای حضور افراد و شخصیت ها وجود ندارد.

وی، همه امکانات را برای برگزاری انتخابات در استان مهیا دانست و اظهار داشت : ستاد انتخابات استان قزوین تاکنون 20 نشست برگزار کرده است و در آنها همه موارد و نکات لازم برای برگزاری انتخابات بدون هیچ نقص و کم و کاست بررسی شده است.

معاون استاندار قزوین در باره انتصاب های ماه جاری استاندار قزوین که برخی آنرا تصمیمی انتخاباتی خوانده بودند نیز گفت: این انتصاب ها طبیعی است  و بدون شک هیچ مشکلی در روند برگزاری سالم انتخابات ایجاد نمی کند. 

انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هفتم اسفند برگزار می شود.

از استان قزوین 4 نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می یابند.

تعداد نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری هم دو نفر است.

انتهای پیام/ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.