مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور معلولان در حکمی منصوب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، با حکم سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد مختار دهراب پور به عنوان مشاور استاندار این استان در امور معلولان منصوب شد.

مختار دهراب پور از معلولان نخبه کهگیلویه و بویراحمد و استاد رشته حقوق دانشگاه پیام نور یاسوج است.

دهراب پور گفت: در سایه اراده و هدف می توان به هر توفیقی دست یافت و روحیه خودباوری بزرگترین سرمایه برای معلولان است که معلولیت ظاهری را می زداید.

وی بیان کرد: بزرگترین معلولیت نبود روحیه خودباوری در جامعه است و معلولیت معذوریت دارد اما محدودیت ندارد و با این حال معلولیت نوعی محبت خالق به مخلوق است.

دهراب پور که از زمان طفولیت نیمی از بدن وی دچار عارضه شده و دست راستش معیوب است اظهار کرد: ناامیدی بزرگترین و بدترین عامل شکست انسان در رسیدن به هدف بوده و جایگزینی درک نیازها و توانمندی های معلولان به جای ترحم و دلسوزی به این قشر راهگشای رفع مشکلات و مسیر هدف این افراد خواهد بود.

وی عنوان کرد: ظرفیت بکر معلولان در پشت نارسایی های سیمای ظاهری این قشر محبوس است و باید امکانات و مقدمات رشد معلولان از سوی خانواده ها و جامعه فراهم شود تا در عمل دید که معلولیت محدودیت نیست بلکه نعمتی است که شکوفایی آن به خلاقیت ها و هنرهای ماندگار تبدیل خواهد شد.

دهراب پور گفت: اشتغال یکی از مهمترین مشکلات قشر معلولان است و قانون سه درصدی حق جذب سهمیه معلولان در آزمون استخدامی از سوی دستگاه های اجرایی در عمل اجرا نمی شود.

وی گفت: اجرا نشدن قانون جامع 22 ماده ای حمایت از معلولان، نبود امکانات ورزشی و حمایت نکردن از ورزش معلولان مشکل دیگری است که این قشر با آن مواجه اند.

دهراب پور بیان کرد: گرچه مسئولان اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با دلسوزی سعی در رفع مشکلات معلولان استان دارند اما خدمات این نهاد حمایتی به لحاظ محدودیت های مالی، منابع و امکانات کافی نیست و ساماندهی نیازهای این بخش از جامعه نیازمند حمایت بین بخشی تمام دستگاه های اجرایی و مسئولان است.

وی اظهار کرد: معلولیت مشکلات خاص خود را دارد و عوارض آن تنها برای فرد معلول نیست بلکه بخش زیادی از آن متوجه خانواده فرد نیز می شود.

دهراب پور عنوان کرد: بخش زیادی از موفقیت های من مدیون همسر و والدین ام است و همواره مدیون شان هستم و از آنان سپاسگزارم.


انتهای پیام/گ
برچسب ها: مشاور ، استاندار ، معلولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.