تعیین اثر بخشی آموزش‌های محیط زیستی دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی به منظور آموزش حفظ محیط‌زیست در کودکان پیش دبستان یکی از اولین گام علمی و عملیاتی دانشگاه در حفاظت از محیط زیست است.

نجم‌السادات موسوی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری به منظور حفاظت محیط‌زیست و رسالت یکایک متولیان کشور در حفظ عرصه‌های محیط زیست کشور برای اولین بار در قالب دانشگاه به بررسی تعیین اثربخشی آموزش‌های محیط زیستی دانشجویان رشد و پرورش کودکان پیش دبستانی در این دانشگاه پرداختیم.

سیاستگذاران و برنامه‌ریزان آموزش عالی محیط زیست را دریابند
موسوی سرپرست طرح تعیین اثربخشی آموزش‌های محیط‌زیستی دانشجویان رشد و پرورش کودکان پیش‌دبستان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در راستای حفاظت محیط زیست در ادامه حساس‌سازی سیاستگذاران و برنامه‌ریزان درسی در آموزش عالی و مرکز تربیت مربی، به‌منظور ضرورت توانمندسازی مربیان پیش دبستان در حیطه آموزش و انتقال مفاهیم زیست‌محیطی به کودکان پیش‌دبستان را بخشی مهم از اهداف این طرح عنوان کرد.

موسوی گفت: رشد کودک و از سویی یادگیری کودکان در سنین خاص فرصتی مطلوب است تا بتوان شاهد انتقال مفاهیم از سوی مربیان به کودکان شد و از کودکی و به طور بلند مدت بتوان برای حفاظت از محیط زیست به عنوان جزئی از توسعه پایدار کشور برنامه‌ریزی نمود.

وی با اشاره به اینکه انسان سالم در بستر و محیط زیست سالم رشد و تعالی پیدا می‌کند خاطر نشان کرد: آمار بیماری‌ها، مرگ ‌و میرهای ناشی از بیماری‌های نوپدید، بحران‌های زیست‌محیطی و همه وهمه بیانگر این است که باید در راستای حفاظت محیط زیست باید همه متولیان و به‌ویژه سیاستگزاران و برنامه‌ریزان درسی در آموزش عالی و مراکز تربیت مربی گام بردارند.

وی در پایان با خرسندی از گام علمی و عملیاتی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در حفاظت از محیط زیست خواستار حمایت رسانه، متولیان، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حفاظت از محیط زیست و آموزش و پرورش و ... شد و افزود: با اهتمام همه مسئولان  و اقشار مختلف جامعه می‌توانیم شاهد ایرانی شاد، سالم و آباد باشیم.

سرمایه‌گذاری در آموزش‌های زیست محیطی لازمه توسعه پایدار
مریم شریفیان ثانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: توسعه پایدار رویکردی جامع به بهبود کیفیت زندگی انسان‌هاست و براساس تعریف کمیسیون جهانی محیط زیست و توسعه گزارش آینده مشترک در سال 1987 توسعه‌ای پایدار است که بتواند نیازهای نسل کنونی را بدون تخریب توانایی‌های نسل‌های آینده برای برآورده ساختن نیازمندی‌های آنها تأمین کنند و بر این اساس محیط زیست به عنوان بستر ما که سلامت، رشد، تعالی و غیره در آن رخ‌ می‌دهد حائز اهمیت است.

وی با اشاره به پایداری اقتصادی اجتماعی زیست محیطی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با رشته‌هایی که در خور نهادینه کرده است و از سویی دیگر دیدگاه اجتماعی، بهزیستن را مد نظر قرار داده است.

بهزیستن اجتماعی در بستر محیط زیست سالم و اقتصاد پویاست
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: بهزیستن اجتماعی تنها در محیط زیست سالم و اقتصاد پویا محقق می‌شود.

وی در ادامه گفت: به اهتمام دکتر نجم‌السادات موسوی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه و با توجه به اهمیت محیط زیست و از همه مهمتر تأکید است، مقام معظم رهبری بر آن شدیم تا سواد زیست محیطی را بین دانشگاهیان و به خصوص دانشجویان رشد و پرورش کودکان پیش دبستانی اشاعه دهیم.

وی افزود: با طراحی آموزش مبانی محیط زیست و حفاظت از آن دوران اولیه کوکی می‌توان شاهد رشد اجتماعی و هیجانی و خلاقیت این گروه‌ها در عرصه محیط زیست بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در پایان خاطرنشان کرد: اهتمام این دانشگاه و گام عملی و علمی این دانشگاه و پیگیری متولیان کشور و تمامی افراد جامعه در زمینه حفاظت از محیط زیست می‌تواند زمینه ساز ارتقاء توسعه پایدار، رده اجتماعی و تعالی ایران شود.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار