به گزارش
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امینی معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در چهارمین اجلاس گفتگوی سیاستهای حمل ونقل منطقهای اسکاپ در جمع خبرنگاران گفت: ترانزیت کالا از کشور به سمت اروپا و ترکیه همواره از حجم بالایی برخوردار بوده و 75 درصد ترانزیت از این مجرا صورت میگیرد.
وی گفت: ایران کریدورهای مناسبی برای اتصال به آبهای گرم از بازرگان به سمت خلیج فارس و بندر امام و از شرق مسیر عبوری به سمت ترکمنستان و افغانستان را فراهم کرده است.
معاون برنامه ریزی واقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: به علت پهناور بودن قسمتهای مرز شمالی ایران عبور ترانزیتی از مرز جلفا و مرزهای ورودی به کشورهای آذربایجان، ترکمنستان، سرخس، اینچه برون و... را فراهم کردهایم.
امینی اظهار داشت: ارتباط ریلی مرزهای کشور ما با ترکیه یک امتیاز محسوب میشود زیرا موجب تبادل بار و ایجاد ارتباط خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها مشکلی که وجود دارد عدم فعال بودن زاهدان به کویته است و گفت: تنها خط پیوسته مسیری است که از ایران میگذرد و به ترکیه میرسد و امیدواریم این مسیر اکو فعال و از ظرفیتان استفاده کنیم.
معاون برنامه ریزی واقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی افزود: مسیر حمل ونقل بین ایران و ترکمنستان و ازبکستان برای اتصال راه آهن کاشمر، هراز، به خاف صورت گرفته و امیدواریم به سرمایه گذاری طی مدت کوتاهی انجام شود.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان
اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/