معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بر حمایت از راه اندازی مراکز علمی پزشکی بازساختی در 3 قطب دانشگاهی کشور شامل تبریز ، شیراز و تهران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، سورنا ستاری در نخستین جلسه سیاست گذاری و راهبری کمیته ملی توسعه پزشکی بازساختی به اهمیت موضوع پزشکی بازساختی اشاره کرد و گفت : باید از راه اندازی مراکز علمی پزشکی بازساختی در 3 قطب دانشگاهی کشور شامل تبریز ، شیراز و تهران حمایت شود . 

ستاری در ادامه ضمن تشکر از تلاش های انجام شده مدیران ، اساتید و پژوهشگران دانشگاه های کشورافزود :  توجه خاص به تجاری سازی ایده های موجود در این حوزه و تولید محصولات پزشکی بازساختی به منظور بهره مندی در درمان بیماران باید به طور جدی پیگیری شود . 

در ادامه این نشست امیرعلی حمیدیه ، دبیرستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی گزارشی از روند پزشکی بازساختی در منطقه و جهان ارائه و شاخص های تولید و توسعه این دانش راهبردی را تشریح کرد .

همچنین دکتر باقر لاریجانی ، معاون آموزشی وزارت بهداشت در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت روز افزون پزشکی بازساختی طی دهه گذشته  بر ضرورت تمرکز در سه حوزه آموزش، پژوهش و درمان تاکید کرد و افزود : این شورا با رصد موضوع در سطح  دانشگاه های کشور می تواند راهبری توسعه این دانش را عهده دار باشد و در ضمن یک نفر از اعضای شورا به عنوان دبیر انتخاب شود .

در ادامه جلسه دکتررسول دیناروند ، ریاست سازمان غذا و دارو  نیز بر ضرورت تدوین و ابلاغ آیین نامه ها و مصوبات لازم تاکید و از ابلاغ اولین آیین نامه ذیربط در حوزه غذا و داروی وزارت بهداشت در تیرماه امسال خبر داد.

رضا ملک زاده ، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز در این جلسه بر ضرورت فعال سازی آزمایشگاه حیوانی و مطالعات پیش بالینی تاکید کرد و افزود : ما تلاش می کنیم  تا زیر ساخت های مورد نیاز برای توسعه این دانش در دانشگاه های مختلف فراهم شود . 

در این نشست که دکتر علی وطنی ، معاون توسعه فناوری معاونت علمی ، دکتر محمود شیخ زین الدین معاون نوآوری وتجاری سازی معاونت علمی و دکتر مصطفی قانعی دبیرستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی نیز حضور داشتند تدوین محورها و راهبردهای توسعه علوم و فناوری های پزشکی بازساختی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر ضرورت بهره برداری هر چه بیشتر از کلیه ظرفیت های وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه های علوم پزشکی تاکید شد .


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.