استاندار آذربایجان غربی بر آماده سازی زیر ساخت های استان جهت ایجاد فضای کسب و کار و حضور سرمایه گذاران در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار استان‌های گروه باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه ؛ سعادت در جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان ، با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های استان در بخش های مختلف و بویژه در حوزه نیروی انسانی گفت: با وجود اینکه سرعت رشد و توسعه در آذربایجان غربی به دلایل مختلف با کندی صورت گرفته است، ولی به برکت وجود جوانان و نوجوانان خلاق و پویای استان ، این امکان وجود دارد تا استان مسیر رشد و توسعه و بالندگی را با سرعت بیشتری به پیماید.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد : استان آذربایجان غربی برای رسید به بسیاری از رتبه های کشوری باید بصورت جهشی در مسیر رشد و توسعه حرکت نماید.

سعادت با اشاره به برخی از مشکلات موجود در مسیر اشتغال جوانان و بویژه فارغ التحصیلان بخش های مختلف گفت: باید زیر ساخت ها را در استان برای ایجاد فضای کسب و کار و حضور سرمایه گذاران در استان فراهم نمایم.

وی ادامه داد : در آذربایجان غربی باید امکانات، ظرفیت ها و پتانسیل های استان در جهت فراهم نمودن فرصت های اشتغال برای جوان بسیج شوند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: هم‌اکنون از جمله بزرگترین مشکلات جوانان استان بحث اشتغال، ازدواج، مسکن، تحصیل و مهارت‌آموزی در دانشگاه و جامعه، بحران تحصیل کردگان بیکار و نیز تداوم رویکرد کلیشه‌ای به جوانان استان است که برای پیگیری این مشکلات جلساتی تشکیل شد.

عطاپور با اشاره به مهمترین مشکلات و موانع موجود در زمینه کارآفرینی در استان تصریح کرد: عدم ارتباط صنعت و دانشگاه، عدم حمایت مالی کافی از کارآفرینان، عدم آشنایی با صنعت و کارآفرینی، عدم کاربردی بودن بودجه‌های پژوهشی، فقدان نگاه به ارزش بودن کارآفرینی و نبود سرمایه اولیه برای کارآفرینان تازه کار از جمله این مسائل است


انتهای پیام/گ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.