معاون عمرانی استاندار از برآورد خسارت 7 هزار میلیارد ریالی بلایای طبیعی در استان در دو ساله اخیر خبر داد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ پژمان نیک اقبالی گفت :از مجموع این میزان خسارت،یک هزار میلیارد ریال از سوی وزارت کشور تأیید و به هیات دولت برای تأیید نهایی ارسال شد.

وی با بیان اینکه بیش از دو هزار و 200 نفر در استان مجوز تسهیلات بازسازی مسکن شهری و روستایی دریافت می کنند افزود:در مناطق شهری 300 میلیون ریال تسهیلات با بهره 4 درصد و 60 میلیون ریال بلاعوض و در مناطق روستایی نیز 200 میلیون ریال با بهره 4 درصد و 50میلیون ریال تسهیلات بلاعوض برای بازسازی و مقاوم سازی مسکن پرداخت می شود.

معاون عمرانی استاندار گفت:امسال از محل ماده 10 و 12 مدیریت بحران بیش از 120 میلیارد ریال اعتبار به استان اختصاص داده شد .

مدیرکل مدیریت بحران استان در این نشست از آمادگی دستگاههای خدمات رسان در قالب طرح زمستانه در محورهای مواصلاتی و گردنه های سخت گذر و برف گیر استان برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی خبر داد وگفت:دستگاههای خدمات رسان برتر در پایان این طرح معرفی می شوند.

هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی از فردا با شعار دولت و ملت همدل و همزمان ، ایمنی ایران شروع می شود .

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.