رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان رضوی، از آغاز فصل جدید توسعه روابط تجاری خراسان رضوی با ترکمنستان و برگزاری میز کشوری تجارت با ترکمنستان خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد, ناصر بهزادافزود: در این میز کشوری ، توفیقات بسیار مناسبی در روابط تجاری خراسان رضوی و ترکمنستان حاصل گردید.

وی گفت: ، طراحی سند تهاتر در بخش کالا و خدمات به منظور توسعه تجارت با ترکمنستان، انجام مذاکرات با تجار و فعالان اقتصادی ترکمنستان و توافقات اولیه بین بخش خصوصی استان و بخش خصوصی ترکمنستان برای صادرات از محل تهاتر در این میزکشوری مورد تاکید قرار گرفت و صدور کالا از استان به این کشور از محل تهاتر در سال 2016 وارد مرحله عملیاتی شد.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به منظور تحقق صادرات سرانه 500 دلار از استان به ترکمنستان, مقرر شد اهداف کمی دنبال گردد.

ناصر بهزاد تاکید کرد: به منظور همگرایی اقدامات با سایر استان های حاضر در این میز, قرارشددبیرخانه مشترک تجارت استان های مرزی با ترکمنستان، به عنوان نرم افزار واحدی در ارتباط با این کشور ایجاد گردد.

وی افزود: بازاریابی در ترکمنستان, بازاریابی در سرزمین ثروت ها است و می تواند رونق و شکوفایی مضاعفی را ایجاد کند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: پلاستیک جات, شوینده ها, آرایشی و بهداشتی ,لوازم خانگی, مصنوعات فلزی, ظروف شیشه و بلور, البسه, سیمان و رنگ و رزین عمده ترین کالاهای صادراتی استان به این کشور می باشد.

ناصربهزادگفت: نگاه به بازار ترکمنستان در شرایط جاری ارتباطات بین المللی باید به سمت توسعه همکاری ها در حوزه خدمات، بویژه خدمات فنی و مهندسی تغییر یابد.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: محدودیت های حاکم بر روابط تجاری ایران و ترکمنستان در حوزه مرزی خراسان رضوی, از جمله محدودیت های حمل و نقلی, ورود سیمان به ترکمنستان و سایر موضوعاتی که به عنوان موانع غیر تعرفه ای مطرح می شود می بایست توسط وزارت امور خارجه و کنسولگری های دو کشور پیگیری شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.