گسترش فرهنگ زکات در جامعه امری لازم است و همه مسولان باید در این راستا تلاش کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ حجت‌الاسلام سید علی طالبی در جلسه شورای زکات بخش سجاسرود گفت: گسترش فرهنگ زکات در جامعه امری لازم است و همه مسولان باید در این راستا تلاش کنند.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار روحانیون در ترویج فرهنگ زکات افزود: روحانیون و مبلغان اعزامی به روستاها پرداخت زکات را ترویج کنند.

امام جمعه قیدار با اشاره به اینکه مبلغان باید با حضور در روستاها از فرصت استفاده کرده و مردم را آموزش دهند، گفت: روحانیون می‌توانند نسبت به تشویق مردم به پرداخت زکات تشویق اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش زکات پرداختی، پرداخت زکات به یک فرهنگ اجتماعی تبدیل شود، افزود: باید این نکته تبیین شود که زکات یکی از مهم‌ترین ارکان دین اسلام و از واجبات است و پرداخت آن موجب خشنودی خداوند می‌شود.

امام جمعه قیدار با اشاره به اینکه بر اساس آموزه‌های دینی فقرا در اولویت مصرف زکات قرار دارند، تصریح کرد: هزینه‌کرد درست زکات موجب اعتماد بیش از پیش مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه در خدابنده نیز بخش قابل توجهی از زکات به محرومان و نیازمندان جامعه اختصاص پیدا می‌کند، اضافه کرد: از دیگر تاثیرات پرداخت زکات در جامعه، اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه و محرومیت‌زدایی در روستاهای دور و نزدیک به منظور بهره‌مندی بیشتر مردم است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: گسترش ، زکات ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.