حیدر عبادی از کاهش 30 درصدی بودجه عراق در قیاس با زمان پیش از حضور داعش سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری کردی روداو، نخست وزیر عراق اعلام کرد در دیدار هفته جاری خود از پکن، با مسئولان چین درباره مسأله نفت، سرمایه گذاری و تسلیحات به منظور امضای چندین توافقنامه تجاری مذاکره خواهد کرد.  

خبرگزاری چینی شینهوا به نقل از عبادی اعلام کرد:  در دیدارمان از چین، درباره سه مسأله اساسی نفت، سرمایه گذاری و تسلیحات به گفتگو خواهیم پرداخت. وی تصریح کرد: این دیدار با هدف تحکیم روابط پکن و بغداد که در حال مبارزه با تروریسم است، انجام می شود.

عبادی در ادامه افزود: عراق به دنبال افزایش تولید و صادرات نفت است و معتقدم چین قادر به مشارکت در این مسأله است. شرکت های چینی در زمینه نفت، تأسیسات و خدمات دیگر فعالیت دارند و با کوششی واقعی در عراق برای اقدامات زیربنایی تلاش می کنند.

وی در ادامه افزود: "مسأله سوم، زمینه نظامی است. عراق در حال جنگ است و ما به دنبال افزایش همکاری های نظامی با چین هستیم." عبادی در ادامه با اعلام کاهش 30 درصدی بودجه عراق در قیاس پیش از زمان حضور داعش گفت: کاهش بهای نفت در مبارزه داعش تأثیر گذار خواهد بود.

پیشتر دفتر عبادی در بیانیه ای اعلام کرده بود نخست وزیر عراق به چین سفر می کند و با رئیس جمهور و شماری از مقامات این کشور دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار