مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان گفت:بازرسان ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی باید از نگاه تک بعدی پرهیز کنند،

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، زهرا موسی پور پیش از ظهر دوشنبه در سومین جلسه کمیته بازرسی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان یکی از مسائل مهمی که می تواند به سرمایه اجتماعی کمک کند، رعایت حقوق شهروندی دانست و افزود: بحث عفاف و حجاب و حریم امنیت عمومی از مسائلی است که باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به فرامین حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه (مردم ولی نعمتان ما هستند)، یادآور شد: باید در دستگاه های اجرایی با مردم رفتار حسنه صورت پذیرد و نباید به آن ها نگاه تحقیرآمیز داشت لذا کشور در این خصوص دستورالعمل جامع و کاملی را ابلاغ کرده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان با تاکید براینکه دستگاه ها علاوه بر کار درون سازمانی وظیفه برون سازمانی هم دارند، خاطر نشان کرد: کمیته بازرسی و نظارت ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان هر 3 ماه یکبار از دستگاه های مربوطه بازرسی انجام می دهند لذا این بازرسی ها باید مطابق چک لیست ها عمل نمایند.

موسی پور با اشاره به اینکه حراست هر دستگاه عضو کمیته بازرسی و نظارت ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان است، گفت: بازرسان باید از نگاه تک بعدی پرهیز کنند و با ورود به دستگاه ها نگاه همه جابه داشته باشند تا ارزیابی منصفانه صورت پذیرد.

وی افزود: پس از اعلام نتایج ارزیابی اعتراضاتی از سوی دستگاه ها صورت گرفت، حال بازرسی ها باید به گونه ای شکل بگیرد که با کمترین اعتراضات همراه باشد زیرا اساس کار در بازرسی ها اصلاح ساختار دستگاه هاست.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان یادآور شد: در بازرسی ها به دنبال مچ گیری از مردم نیستیم لذا بازرسین باید بگونه ای عمل کنند تا مدیران دستگاه ها خود عیب ها را بازگو نمایند و از بازرسان برای رفع مشکلات مشورت بخواهند.

در ادامه این جلسه عضو ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان استان کرمان با اشاره به اینکه فعالیت ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان در استان‌ها از پنج سال قبل آغاز شده است، گفت: این ستاد دارای سه کمیته آموزش، پژوهش و فرهنگی است که مسئولان استانی جزو این کمیته‌ها هستند.

علی هاشمی با اشاره به دستورالعمل‌های 12‌گانه حقوق شهروندان و 11‌گانه عفاف و حجاب افزود: برنامه چهارم برای دستگاه‌ها ابلاغ شده است و بازرسی باید به صورت سالانه انجام شود.

وی از بازرسی از دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و یادآور شد: به کارگیری نیروهای مجرب و نظارت بر مجامع عمومی باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا تضییع حقوق مردم را به حاکمیت بر می‌گردانند، بنابراین نظارت‌ها باید به صورت دقیق انجام شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: بازرسان ، ورود ، منصفانه ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.