وزیر صنعت و اقتصاد روسیه گفت: شرکتهای روسی برخلاف رقبای غربی به دنبال نفوذ اقتصادی در ایران نیستند

روسیه به دنبال نفوذ اقتصادی در ایران نیست/ سوخو در ایران بومی سازی می شودبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نعمت زاده وزیر صنعت و معدن و تجارت در کنفرانسی بین ایران و روسیه در نمایشگاه بین المللی درخصوص روابط دو کشور گفت: باتوجه به اینکه روسیه در زمان تحریم‌ها از قطع نامه‌های تحریم علیه ایران تبعیت کرد اماامیدواریم درشرایط جدید شاهد توسعه همکاری‌های دو کشور باشیم.

وی با بیان اینکه شرایط امروز کشور در زمینه‌های علمی و پژوهشی متفاوت‌تر از دوازده سال پیش است گفت: دانشمندان ما در شرایط تحریم تلاش کردند تا ضمن تأمین نیازهای کشور به توانمندی‌هایی در عرضه بین‌الملل دست یابند. 

نعمت زاده در ادامه افزود: در بخش نانو که نسبت به دوازده سال پیش در رتبه 51 بودیم امروز توانستیم رتبه 7 را در این زمینه کسب کنیم و در حال حاضر در بخش علمی نیز به مقام 16 دست یابیم.

وزیر صنعت و معدن و تجارت با بیان اینکه شرکت‌های روسی و ایرانی می‌تواند همکاری‌های خوبی را با هم داشته باشند افزود: حضور این شرکت‌ها رابه فال نیک گرفته و تلاش می‌کنیم که در زمینه‌های فناوری و صنعت و اقتصاد کمبود سال‌های قبل را جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسیر صادرات به کشورهای اوراسیا تسهیل می‌شود گفت: امیدواریم تا دو ماه آینده تعرفه واردات کشورهای آسیا کاهش یابد که این امر به نفع شرکت‌های ایرانی و روسی است.

نعمت زاده با اشاره به ظرفیت‌های ایران در زمینه تولید مواد غذایی اظهار کرد: امیدواریم بخشی از نیاز روسیه در آینده توسط ایران تأمین شود.

وی تاکید کرد: ما باید در سرمایه گذاری‌ها مشارکت داشته باشیم چرا که این امر موجب گسترش همکاری‌های بلند مدت می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: اقتصادی ، صنعت ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار