هفته دوازدهم لیگ برتر والیبال؛

بازگشت هیجان به والیبال با نبرد کهکشانی‌ها در تهران

رقابت‌های لیگ برتر والیبال مردان ایران عصر فردا با برگزاری شش دیدار وارد نیم فصل دوم خود خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های کشور، جام گرامیداشت 200 شهید والیبالیست، از عصر فردا آغاز خواهد شد تا تیم‌های حاضر در این مسابقات رقابت‌ خود در نیم فصل دوم این رقابت‌ها را  از سر بگیرند. 

**جدال کهکشانی‌ها در تهران / سرمایه به دنبال انتقام

در حساس‌ترین دیدار هفته دوازدهم و هفته نخست دور برگشت این رقابت‌ها تیم‌های دوم و سومن جدول رده‌بندی در خانه والیبال تهران مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد. تیم شهرداری ارومیه در حالی در این دیدار میهمان شاگردان مصطفی کارخانه در تیم بانک سرمایه خواهد بود که در هفته ابتدایی این رقابت‌ها موفق شد تیم کهکشانی لیگ برتر را در ارومیه شکست دهد. 

ارومیه‌ای‌ها که با باخت هفته پایانی مقابل پیکان صدرنشینی مسابقات لیگ را از دست دادند، در این دیدار سخت در اندیشه کسب یک پیروزی خارج از خانه و شیرین هستند تا بار دیگر امیدهای صدرنشین شدن خود را بدست آورند. بانک سرمایه هم که نسبت به ابتدای فصل هماهنگی بیشتری پیدا کرده است بدون شک به هر سه امتیاز این دیدار چشم دوخته است و همین موضوع بدون شک سبب خواهد شد یکی از زیباترین مسابقات لیگ در هفته دوازدهم این مسابقات رقم بخورد. دیدار دو تیم شهرداری ارومیه و بانک سرمایه را علیرضا قریب و داوود نافعی برگزار خواهند کرد. امیدوار حاتمی نیز نظارت این دیدار حساس را بر عهده خواهد داشت.

**کار آسان صدرنشین در بندر
تیم صدرنشین پیکان تهران در ابتدای نیم ‌فصل دوم راهی بندرعباس خواهد شد تا مقابل تیم بحران‌زده آلومینیوم به میدان برود. نماینده بندرعباس که این روزها علاوه بر وضعیت نامناسب در جدول رده‌بندی به دلیل شکایت برخی بازیکنان و وجود مشکلات مالی متعدد در شرایط مطلوبی به سر نمی‌برد، نمی‌تواند حریف سختی برای شاگردان پیمان اکبری باشند. تیمی که پیشتاز رقابت‌هاست و قطعا در این دیدار به پیروزی فکر خواهد کرد. پیکانی‌ها از ساعت 17 در سالن فجر شهر بندر عباس به مصاف آلومینیوم المهدی خواهند رفت. این دیدار را احمد سرمست و امید فولادی قضاوت خواهند کرد و محمدحسین شفقی نظارت آن را برعهده خواهد داشت.

**ثامن در اندیشه بازگشت روند پیروزی‌ها

تیم والیبال ثامن‌الحجج خراسان که رقابت خود در لیگ برتر را با یک شکست خارج از خانه مقابل جواهری گنبد آغاز کرده بود،‌حالا در ابتدای نیم فصل دوم در سالن مهران مشهد بار دیگر  پذیرای بازرگانی جواهری گنبد خواهد بود. شاگردان عظیم جزیده وضعیت چندان مناسبی در جدول رده‌بندی این رقابت‌ها ندارند و با 9 امتیاز در رده دهم قرار دارند. این تیم بدون شک در تلاش خواهد بود در نیم فصل دوم رقابت‌ها نتایج بهتری کسب کند تا در نهایت بین 8 تیم نهایی راهی پلی‌آف شود. هرچند کار سختی مقابل شاگردان جبار قوچان نژاد خواهند داشت. ثامنی‌ها که دو تیم دیگر را هم امتیاز خود می‌بینند برای پیروزی به میدان می‌روند تا با رقیبان خود فاصله ایجاد کنند. قضاوت دیدار ثامن الحجج خراسان و بازرگانی جواهری گنبد بر عهده مسعود یزدان پناه و مرتضی علایی خواهد بود و محمود حداد هم ناظر این مسابقه است.

**یک دیدار در هاله ابهام!

تیم بلاتکلیف گوهر کویر زاهدان که گویا هنوز تصمیم نهایی درباره بقا در لیگ و یا ترک لیگ برای این تیم گرفته نشده است،‌این هفته در خانه به مصاف کاله مازندران خواهد رفت. شاگردان بهروز عطایی در دیدار رفت بین دو تیم به راحتی و با نتیجه 3 بر صفر حریف خود را در هم کوبیدند و در این مسابقه هم امید زیادی به پیروزی و بهبود جایگاه خود در جدول رده بندی دارند. کاله نیم فصل اول را با شکست مقابل سایپا به پایان رساند و برای کسب پیروزی در ابتدای نیم فصل دوم مسابقات از انگیزه بالایی برخوردار است. گوهر کویر زاهدان که با منفی دو امتیاز کماکان تیم بدون برد و قعرنشین جدول رده‌بندی است در حالی از تیم کاله پذیرایی خواهد کرد که به میدان آمدن این تیم هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. آن هم در حالی که درصد زیادی از بازیکنان این تیم از تیمشان شکایت کرده‌اند و در انتظار رای کمیته انضباطی فدراسیون هستند. داوران دیدار دو تیم گوهر کویر زاهدان و کاله آمل مسعود ذوقی و قادر صادقی هستند و اسماعیل صباغ در امر نظارت تیم داوری این مسابقه را همراهی خواهد کرد.

**شاگردان شهنازی به دنبال تداوم روزهای خوب

شاگردان ناصر شهنازی در تیم سایپا که پایان شیرینی در نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر داشتند نشان دادند که تیم خطرناکی هستند و ممکن است برای هر تیمی دردسر ساز شوند.  این تیم در آغاز دور برگشت رقابت‌های لیگ مقابل شهرداری تبریز به میدان خواهد رفت تا از ساعت 15 و در خانه والیبال تهران برگزار کننده اولین دیدار  این هفته از مسابقات باشد. شهرداری تبریز و سایپا در مرحله رفت رقابت‌های لیگ برتر والیبال  در تبریز به مصاف هم رفتند که در آن دیدار سایپا موفق شد 3 بر 2 حریف خود را شکست دهد. شاگردان عادل بناکار هم نیم فصل اول را با پیروزی 3 بر صفر مقابل ثامن به پایان رساندند و با روحیه خوب به مصاف سایپا خواهند رفت. قضاوت دیدار سایپا و شهرداری تبریز به کیوان عابدزاده و اسماعیل رزقی سپرده شده است و خلیل یگانه مجد، دبیر سازمان لیگ فدراسیون والیبال نظارت این دیدار را برعهده خواهد داشت.

**میتن و امید به هواداران

ششمین دیدار هفته دوازدهم لیگ برتر والیبال مردان را هم دو تیم متین صالحین ورامین و آرمان ورزش اردکان در سالن شهید گل‌عباسی ورامین برگزار خواهند کرد. اردکانی‌ها که در دیدار رفت دو تیم موفق شدند با حساب 3 بر 2 متین را شکست دهند، در دیدار برگشت این مسابقات مقابل این تیم آن هم در خانه حریف کار سختی خواهند داشت. شاگردان محمد ترکاشوند هم تلاش خواهند کرد با بهره‌مندی از حمایت هوادارن خود آغاز خوبی در دور برگشت لیگ برتر والیبال داشته باشند. متین صالحین ورامین در حال حاضر یکی از سه تیم 18 امتیازی لیگ برتر است و باید برای رها شدن از میانه جدول مقابل اردکان به پیروزی برسد. دیدار دو تیم متین صالحین ورامین و آرمان ورزش اردکان را حمید راهجردیان و مهرداد شوشتری قضاوت خواهند کرد. ناظر این دیدار نیز شهباز صدری خواهد بود.

دور رفت رقابت‌های لیگ برتر والیبال با قهرمانی تیم والیبال پیکان به پایان رسید و تیم‌های شهرداری ارومیه و بانک سرمایه به ترتیب دوم و سوم شدند.

**برنامه کامل دیدارهای هفته دوازدهم  به شرح زیر است:

تهران، ساعت 15: خانه والیبال
سایپا تهران – شهرداری تبریز

تهران، ساعت 17: خانه والیبال
بانک سرمایه – شهرداری ارومیه

بندرعباس، ساعت 17: سالن فجر
آلومینیوم المهدی هرمزگان – پیکان تهران

ورامین، ساعت 17: سالن شهید گل عباسی
متین صالحین ورامین – آرمان ورزشی اردکان

مشهد، ساعت 17: سالن مهران
ثامن الحجج خراسان – بازرگانی جواهری گنبد

زاهدان، ساعت 17: سالن استانداری
گوهر کویر زاهدان – کاله مازندران

انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار