کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان از تولید بیش از هزار تن تولید عسل طی امسال در استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ ابراهیم عسکرپور، تعداد کلنی های زنبور عسل در استان کرمان را 110 هزار و 850 فروند اعلام کرد و گفت: طی امسال علیرغم خشکسالی و سایر پدیده های ناگوار جوی، از هر کندو بیش از9 کیلو گرم عسل برداشت شده است.

وی بیشترین کلنی زنبور عسل را با 32 هزار و 500 فروند، مربوط به شهرستان رابر دانست و افزود: بيش از 300 تن عسل در این شهرستان تولید شد.

عسکرپور خاطر نشان کرد: با اجراي سياست هاي حمايتي، از نظر تعداد کلنی نسبت به سال قبل، 8 درصد افزايش داشته ایم.

وی تصریح کرد: عسل برداشت شده علاوه بر مصرف داخلی استان، به استانهای همجوار نيز ارسال می شود.

کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اعلام اینکه این استان، با توجه به دارا بودن چهار فصل دريك زمان و بهار زود رس در اكثر مناطق يكي از استانهاي داراي مزيت در تكثير كلني ها و توليد ملكه است، یادآور شد: در حال حاضر استان کرمان در تولید عسل رتبه 12 كشور را به خود اختصاص داده است.

عسکرپور گفت: بیش از 980 نفر بطور مستقیم به پرورش زنبور عسل مشغول هستند.

وی گرانی داروهای زنبور عسل را یکی از دغدغه های مهم زنبورداران عنوان کرد و افزود: داروهای اصلي بسيار گران هستند و زنبور داران به ناچار رو به داروهاي چيني و ساير سموم آورده اند كه این سبب ضعف كلني ها و بيمارهاي مزمن زنبور عسل شده و علاوه بر اين بر بهداشت و سلامت مصرف كننده عسل نيز تاثير منفي دارد.

عسکرپور عمده ترين مشكل زنبور داران را عسلهاي تقلبي، خشكسالي، تغيیرات محيطي(تخريب محط زيست) ، بروز بيماريهاي ناشناخته جديد وكمبود وگراني دارو دانست.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام /ت

برچسب ها: تولید ، عسل ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.