استاندار کردستان گفت: برای شناسایی و ساماندهی افراد نخبه و صاحب علم و تجربه تشکیل بانک اطلاعاتی سرآمدان علم و تجربه در کردستان ضروریست.

به گزارش خبر نگارگروه استان های  باشگاه خبر نگاران جوان از  سنندج،عبدالمحمد زاهدی افزود: توجه به برنامه ها و امورات اجرایی نخبگان ارزشمند و بسیار حائز اهمیت است و باید همه توان خود را برای توسعه استان با استفاده از دانش و تجربه نخبگان بکار گیریم.
وی افزود: باید معیارها و ملاک انتخاب نخبه در این شورا تعیین شود و با کارشناسی دقیق و توجه به توانایی ها و کیفیت سطح علمی و دانش نخبگان از میان آنها افراد دارای شرایط نخبگی را انتخاب کرد.
استاندار کردستان با بیان اینکه باید از توانمندی نخبگان به درستی استفاده کرد در ادامه بیان کرد: باید ماهیت نخبگی به درستی تبیین شود زیرا افراد زیادی به ظاهر امکان نخبگی را دارند ولی نخبه بودن دارای شرایط و ویژگی های خاص خود است که بایستی در برگزیدن نخبگان واقعی با توجه به این معیارها انتخاب صورت گیرد.
زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح شتاب یا همان طرح استعدادیابی دانش آموزی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این طرح به دلیل گستردگی آن در بین قشر دانش آموز و توجه به آینده دانش آموزان نخبه دارای اهمیت فراوانی است و در واقع این طرح گام مهمی برای کشف استعدادهای دانش آموزان نخبه و برتر است تا ازاین طریق این توانایی ها و استعدادها از بین نرود.
وی اظهار داشت: در این راستا آموزش و پرورش می تواند در سطح دانش آموزی استعدادهای نخبه و برتر را شناسایی و با هدایت آنها در آینده افرادی نخبه و کارآمد را تحویل جامعه دهد.
استاندار کردستان گفت: باید نخبه های با استعداد را به گونه ای تربیت کنیم که ضمن نخبه بودن در صورت نیاز بتوان از وجود آنها در سیستم مدیریتی نیز از آنها استفاده کرد.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.