زنجان؛

سرعت غير مجاز، پيشگيري از تصادف را غير ممكن مي سازد

رئيس يليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان گفت: سرعت غير مجاز در بيشتر موارد پيشگيري از تصادف را غير ممكن مي سازد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از زنجان؛سرهنگ رمضان آفريدون گفت: يكي از موارد تخلف رانندگان وسايل نقليه كه در اغلب مواقع منجر به تصادف مي شود بدون شك تخطي از سرعت مطمئنه است.

وي افزود: در مقررات راهنمايي و رانندگي به راننده تكليف شده تا در تقاطع هايي كه فاقد چراغ راهنمايي يا مامور راهنمايي و تابلوي ايست هستند و در سر پيچ جاده هاي باريك و تپه ها و به طور كلي در محل هايي كه موانعي در مسير حركت آنها وجود دارد و همچنين هنگام بارندگي در برف و باران يا مه و كولاك و ... از سرعت وسيله نقليه خود تا حدي كه ضرورت دارد، بكاهند.

آفريدون با اشاره به اينكه سرعت مطمئنه سرعت كمتر از سرعت مجاز و يا حداكثر برابر با آن، تعريف مي شود، گفت: راننده ملزم است تا با توجه به اوضاع و احوال روحي و جسمي خود و شرايط وسيله نقليه، زمان و مكان رانندگي سرعتي را انتخاب و اختيار کند كه از خطر تصادف يا حادثه مصون بماند.

اين مقام انتظامي خاطرنشان کرد: به استناد آيين نامه راهنمايي و رانندگي در راه ها و مناطقي كه ميزان سرعت رانندگي به وسيله تابلو يا علائم ديگر راهنمايي تعيين نشده، حداكثر سرعت مجاز براي رانندگان وسيله نقليه در شهرها و خيابان ها 60 كيلومتر و در كوچه ها و ميدان ها و پيچ ها 30 کيلومتر و در راه هاي خارج از شهر و مناطق غير مسكوني در روزها 95 كيلومتر و شب ها 85 كيلومتر در ساعت است


انتهای پیام/گ


برچسب ها: سرعت ، تصادف ، غیر مجاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.