یکی از اشکالات حوزه ی نوروساینس، که باعث می شود نتوانیم به عنوان یک شغل به آن نگاه کنیم، این است که نوروساینس آزمایشگاهی، درآمدزا و کاربردی نیست توجه به این مهم و پرورش خلاقیت و نگاه جامعه محور می تواند این رشته ی کاربردی را از بستر دانشگاه و آزمایشگاه به جامعه وارد نماید و علاوه بر پوشش دادن نیازهای جامعه آن را درآمدزا و کاربردی نماید.

بهرام تیموری عضو کمیته دانشجویی کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تشریح مغز تازه و واقعی انسان  طی روزهای دوم الی چهارم دی ماه در بخش دانشجویی چهارمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی برگزار می شود. چهارمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی ، به همت دانشگاه علوم پزشکی ایران ، با همکاری انجمن علوم اعصاب ایران ، دانشگاههای علوم پزشکی شهید بهشتی ، تهران ، کرمان ، شیراز ، دانشگاه تربیت مدرس، موسسه رویان و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی ، در مرکز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد. 

وی با اعلام خبر برگزاری کارگاه تشریح مغز انسان در کنگره امسال، به عنوان پرمخاطب ترین و پرطرفدارترین برنامه های کنگره علوم اعصاب طی دو سال گذشته ، از علاقه مندان خواست تا برای ثبت نام جهت شرکت در این کارگاه ، به وب سایت چهارمین کنگره علوم اعصاب به آدرس   www.bcnc.ir مراجعه کنند.

وی افزود: در این کارگاه ، ضمن آناتومی مغز واقعی انسان ، کارکرد هر بخش از مغز توسط متخصصان توضیح داده می شود. 
   
این عضو کمیته دانشجویی چهارمین کنگره علوم اعصاب ، همچنین به برگزاری  Stand up علوم اعصاب  برای بررسی کمدی ، طنز و خنده از نظر علوم اعصاب ، اشاره کرد و گفت: این برنامه ، توسط  نوروساینتیست های جوان در ساعات بعد ازظهر روز دوم کنگره علوم اعصاب  (سوم دی ماه - پنجشنبه) برگزار خواهد شد. 
   
وی با تاکید براینکه کمیته دانشجویی، رویکردی خارج از روال معمول کنگره دارد و در پی ایجاد جریان فکری در جامعه است، اظهارداشت: برگزاری کارگاه کمینه محصول قابل ارائه به بازار در حوزه علوم اعصاب  ، از دیگر برنامه های کمیته دانشجویی کنگره علوم اعصاب است که مباحث آن در ادامه برنامه  نوروویکند ، به چگونگی کاربرد تحقیقات در زندگی روزمره مردم می پردازد. 
   
وی افزود: در این کارگاه می خواهیم بررسی کنیم که آیا محصولی را می توان در علوم اعصاب تولید کرد ، و یا علوم اعصاب فقط در آزمایشگاه است ؟ نوروویکند (Neuroscientists Weekend)  ، رویدادی است در گروه استارتاپ ویکندها و هدف آن، گردهم آوردن کلیه ی علاقه مندان و ایده پردازان حوزه ی علوم اعصاب جهت ایده پردازی، تشکیل تیم و عملی کردن یک طرح کاربردی، قابل اجرا و سودآور (توسط تیم) است.  نوروویکند با شعار No Talk, All Action، بر آن است تا پروژه های نوروساینس را از آزمایشگاه به صنعت و زندگی افراد عادی جامعه وارد کند. چرا که یکی از اشکالات حوزه ی نوروساینس، که باعث می شود نتوانیم به عنوان یک «شغل» به آن نگاه کنیم، این است که نوروساینس آزمایشگاهی، درآمدزا و کاربردی نیست. توجه به این مهم و پرورش خلاقیت و نگاه جامعه محور می تواند این رشته ی کاربردی را از بستر دانشگاه و آزمایشگاه به جامعه وارد نماید و علاوه بر پوشش دادن نیازهای جامعه آن را درآمدزا و کاربردی نماید. 
   
دکتر تیموری در پایان این گفت وگو یادآور شد که کمیته دانشجویی با پشتیبانی و حمایت انجمن علوم اعصاب ایران و مرکز تحقیقات سلولی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران ، در چهارمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی فعالیت می کند. 
 
 شایان ذکر است،  800 مقاله منتخب از میان مقالات رسیده به چهارمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی ، طی سه روز بصورت سخنرانی و به شکل پوستر در دو سطح پایه و بالینی، به متخصصان و کارشناسان شرکت کننده ارائه خواهد شد. سلولهای بنیادی عصبی ، صرع ، اختلالات تکاملی ، نقشه برداری مغز ،  رشد و تکامل کودکان ، فلسفه ذهن ، علوم اعصاب شناختی ، عصب زبان شناسی ، و توانبخشی عصبی  از جمله حوزه های فعالیت این کنگره خواهد بود.

چهارمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی، از پنج تا 5/16  امتیاز بازآموزی برای کارشناسان و متخصصان شرکت کننده در رشته های مختلف علوم پزشکی در نظر می گیرد. 
 
ده تن از اساتید و صاحبنظران خارجی حوزه علوم اعصاب و علوم شناختی، از کشورهای کره ، چین ، فرانسه ، ایتالیا ، انگلیس و آلمان  نیز در چهارمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی شرکت خواهند کرد.  


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
برچسب ها: مغز ، آزمایشگاه ، اعصاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.