معاون بهسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 47 هزار واحد فرسوده و در معرض خطر در روستاهای استان نیازمند بازسازی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سهراب اصالت‌زاده ، با اشاره به هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی افزود: فرسوده بودن خانه‌های روستایی در کهگیلویه و بویراحمد نگران‌کننده است که در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی خسارت جبران‌ناپذیری به بار می‌آورد.

معاون بهسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: 47 هزار مسکن فرسوده و در معرض خطر در مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که باید بازسازی شوند.

وی تصریح کرد: از ابتدای تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکنون 37 هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی استان بازسازی و بهسازی شدند که حدود 26 هزار واحد آن از ابتدای سال 84 تاکنون در مقابل سیل، زلزله و سایر بلایای طبیعی مقاوم‌سازی شده است.

این مسئول با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی گفت: در سال جاری جهت ساخت و ساز مسکن روستایی برای هر واحد مسکونی 150 میلیون ریال و برای بازسازی واحدهای آسیب‌دیده 200 میلیون ریال با تسهیلات بانکی 50 میلیون ریال بلاعوض در نظر گرفته شده است.

اصالت‌زاده عنوان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متعهد شده سال جاری 3 هزار واحد مسکن روستایی را بهسازی و 2 هزار و 250 واحد آسیب‌دیده را بازسازی کند.

معاون بهسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از عدم همکاری برخی از بانک‌ها انتقاد کرد و افزود: عدم همکاری برخی از بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات و همچنین سخت‌گیری در پذیرش ضمانت‌های بانکی موجب شده تسهیلات مسکن روستایی طبق انتظارات جذب نشود.

وی خواستار همکاری و مشارکت بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات بازسازی و بهسازی مسکن روستایی شد و گفت: انتظار می‌رود بانک‌های استان در سال جاری با توجه به تسهیلات بازسازی و طرح ویژه‌ای که در سطح استان داریم نهایت همکاری را در پرداخت تسهیلات بانکی انجام دهند و از سخت‌گیری‌ در خصوص ضمانت‌های بانکی خودداری کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: روستائیان خصوصاً کسانی که در بخش‌های دورافتاده زندگی می‌کنند جهت مقاوم‌سازی منازل مسکونی خود و دریافت تسهیلات در نظر گرفته شده با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراجعه کنند.

انتهای پیام /س
برچسب ها: خانه ، روستایی ، بازسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.