مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: مهمترین مشکل کشورهای اسلامی نداشتن رهبری و ولایت است به همین دلیل نهضت های اسلامی مدیریت نشده و به سرانجام نرسیده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين؛ حجت‌الاسلام علی عباسی  در مراسم یادواره شهدای نیجریه که با حضور دو تن از خانواده شهدای این کشور در مدرسه مولاوردیخان قزوین برگزار شد اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشورهای مسلمان نداشتن ولایت‌فقیه است و به همین دلیل انقلاب عربی که در کشورهای نظیر مصر، تونس، لیبی و مردم طائف عربستان به وجود آمد مردم این کشورها هر چند با شعار هیهات من الذله به میدان آمدند اما چون این تجمع به‌ خوبی مدیریت نشد به هدف نرسید.

مدیر حوزه علمیه قزوین ضمن تسلیت و محکومیت این اقدام ناجوانمردانه کشتار مردم نیجریه افزود: دشمنان از این اقدام وحشیانه دنبال مبارزه با اسلام هستند زیرا نگران گسترش اندیشهد های آزادی خواهی و اسلام ناب هستند.

عباسی با اشاره به ابعاد شخصیتی عالم مجاهد شیخ زکزاکی تصریح کرد: این انسان بزرگ و متفکر در ابتدای انقلاب با امام خمینی (ره) دیدار کرد که امام راحل مطالب ارزشمندی به ایشان انتقال می‌دهند و همین دیدار موجب شد ضمن تحول در شخصیت زکزاکی موجب شد این شخصیت برجسته بتواند با حضور در کشور نیجریه افراد زیادی را به مذهب شیعه رهنمون شود.

وی ادامه داد: با تبلیغ معارف دینی امروز تعداد شیعیان به ۱۰ میلیون نفر رسیده که این خطر بزرگی برای دشمنان اسلام است.

حجت‌الاسلام عباسی بیان کرد: در اربعین سال گذشته ۱۵ میلیون نفر از شیعیان در مجلس عزای حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش عزاداری کردند و علاوه بر شیعیان اهل تسنن و همچنین مسیحیان نیز در این مجلس شرکت گسترده داشتند.

وی با محکوم کردن جنایت در کشور نیجریه اظهارداشت: همراهی کشورهایی نظیر آمریکا و اسراییل و رژیم آل سعود از این اقدام دولت نیجریه موجب شد متاسفانه این کشورها از این اقدام حمایت کنند که جای تأسف دارد.

حجت‌الاسلام عباسی تصریح کرد: رژیم آل سعود در فاجعه منا از مسلمانان نیجریه نیز انتقام گرفت و بسیاری از شیعیان نیجریه با بی‌تدبیری آل سعود در منا به شهادت رسیدند.

نصیرو سلیمان: استکبار جهانی به‌جای محکوم کردن جنایت نیجریه از آن حمایت می‌کند

نصیرو سلیمان یکی از خانواده شهدای نیجریه نیز در این مراسم گفت: متأسفانه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسراییل و رژیم آل سعود به‌جای اینکه این جنایت و این اقدام وحشیانه را محکوم کنند از این اقدام دولت نیجریه خوشحال هستند وحتی حمایت می‌کنند.

انتهاي پيام/گ

برچسب ها: حوزه ، علمیه ، کشتار ، نیجریه ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.