به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در بازار داغ ورود گوشی های هوشمند می توان به برندهای نو پایی همچون
شیائومی و چندین برند دیگر که با ارائه محصولاتی قدرتمند و کاملاً مدرن،
برندهای معروف دنیا را به چالشی سخت دعوت کرده اند.
از سوی دیگر رقابت بین بزرگان بازار تلفنهای هوشمند، با ارائه پرچمدارانی قدرتمندتر از همیشه همراه بوده به طوری که رکود اقتصادی حاکم در دنیا نیز نتوانسته از حرارت این بازار کم کند. بر اساس آمار منتشرشده توسط کمپانی تحقیقاتی Digitimes Research باید سامسونگ را برندهی نخست بازار تلفنهای هوشمند در سه ماهه سوم سال 2015 میلادی اعلام کرد.
به طور کلی در سه ماهه سوم سال 2015 جمعاً بیش از 331 میلیون تلفن هوشمند در بازار تلفنهای هوشمند فروخته شده که رشدی بالغ بر 10.5 درصد نسبت به سه ماهه سوم سال 2014 و همچنین رشدی معادل 7.7 درصد را نسبت به سال گذشته را تجربه نموده است. همچنین در این تحقیقات پیش بینی شده که در سه ماهه چهارم سال 2015 نیز جمعاً 396.8 میلیون دستگاه فروخته شده است.بنابر این میتوان گفت که در پایان سال 2015 جمعاً 1.326 میلیارد دستگاه فروخته شده که نسبت به میزان فروش سال گذشته، رشدی 10.1 درصدی را تجربه خواهد کرد.
بر اساس این آمار کمپانی سامسونگ با ارائه محصولات و پرچمداران قدرتمندی نظیر Samsung Galaxy S6 Edge و Galaxy Note5 توانسته است بیش از 25.6 درصد از فروش کل تلفنهای هوشمند در سه ماهه سوم سال 2015 را به دست آورد.
میزان فروش کمپانیهای دیگر نیز به ترتیب زیر بوده است:
Apple 14.5%
Huawei 7.4 %
Lenovo 4.8 %
LG Electronics 4.5 %
Xiaomi Technology 3.8 %
BBK 3.5 %
TLC Communication Technology 3.3 %
Oppo 3.2 %
ZTE 2.5 %
Sony Mobile Communications 2.0 %
Microsoft Mobile 1.7%
Meizu 1.7%
Coolpad 1.5%
Asustek 1.4%
نکته جالب توجه این آمار، حضور 9 شرکت چینی از 15 شرکت موجود، 2 شرکت آمریکایی و کره ای و یک شرکت ژاپنی و تایوانی در این لیست است و از نام کمپانی HTC نیز در این لیست خبری نیست تا مسئولان این شرکت را بیش از پیش نسبت به آینده بازار تلفنهای هوشمند خود نگران کند.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/