هنرجویان آموزشگاه سیمرغ زیرنظر جمشید حقیقت انصاری نمایشگاه گروهی نقاشی برگزار کرده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نقاشی فرایندی است که طی آن رنگ بر روی صفحه یک دست و یک رنگ بوم، کاغذ یا مقوا اجرا می‌شود و به نوعی یک زبان تصویری است.

استفاده از المان‌ها، رنگ‌های گرم و سرد، خط، فرم و هزاران عنصر ریز و درشت دیگر هر کدام در برگیرنده معنای خاصی است که هنرمند با بهره‌گیری بجا از آن‌ها آنچه در ذهنش می‌گذرد را روی بوم پیاده ساخته و به مخاطب القا می‌کند.

در طی تاریخ همیشه علاقه‌مندان به هنر به ویژه هنرهای تجسمی تمایل زیادی به پیگیری آثار نقاشی  نشان داده‌اند و سعی داشته‌اند تا حد امکان از تابلوهای نقاشی در چیدمان منازلشان استفاده کنند.

سبک‌های گوناگون مثل رئالیسم، امپرسیونیسم، اکسپوسیونیم و سبک‌های متنوع دیگر هر کدام طرفداران خاص خود را دارد که افراد به فراخور حال خودشان آن‌ها را انتخاب نموده و خریداری می‌کنند.

حالا در این میان نمایشگاه‌هایی که در برگیرنده سبک‌های مختلف بوده و نقاشی را با تکنیک‌های گوناگون اجرا کرده باشد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و شاید بتوان ادعا کرد که مخاطبان بیشتری را معطوف خود می‌دارد.

نمایشگاه گروهی نقاشی هنرجویان سیمرغ هم یکی از همان نمایشگاه‌هایی است که مدیای آن نقاشی بوده و با سبک‌های مختلف هنری اجرا شده است.

این نمایشگاه که دیروز ساعت 4 بعد از ظهر در نگارخانه کمال‌الدین بهزاد با حضور انبوهی از مشتاقان هنر افتتاح شد.

 حاصل تلاش هنرجویانی است که یک یا چند سال است، نقاشی را زیر نظر استاد جمشید حقیقت انصاری دنبال می‌کنند و پس از رسیدن به سطح قابل قبولی در نقاشی  موفق به خلق تابلوهای هنری شده‌اند.

کارآگاهی یکی از هنرجویان آموزشگاه سیمرغ است که از 4  سالگی نقاشی می‌کند. این اولین نمایشگاه اوست که در مورد آثارش در این نمایشگاه گفت: رشته تحصیلی‌ام معماری است و از این رو با آن آشنایی دارم. کارهایی که اجرا کردم همه با مضمون زیر دریاست و استفاده از رنگ های شاد برای ایجاد نشاط در مخاطبان است. همچنین لازم به ذکر است که من 5 اثر در این نمایشگاه ارائه کردم.

یکی دیگر از هنرجویانی که در این نمایشگاه  کار دارد، ملیحه راد است که یک سالی می‌شود نقاشی می‌کند و معتقد است کار کردن با استاد انصاری بسیار مفید بوده و ایجاد انگیزه کرده است. وی که 5 اثر را در این نمایشگاه ارائه کرده ، سبک رئال را برای هنرش برگزیده و روی منظره و طبیعت کار کرده است. همچنین تکنیک وی اکرلیک بوده است.

گفتنی است؛ این نمایشگاه از 28 آذر به مدت یک هفته در نگارخانه کمال الدین بهزاد واقع در خیابان ولیعصر، بلوار کشاورز نبش خیابان 16 آذر برپاست.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار