مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی قزوین، از اختصاص یک شهرک صنعتی برای صنایع نفت و گاز در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛محسن اسماعیلی دراین‌باره اظهار داشت: در دهمین جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی که در دفتر معاونت امور عمرانی استانداری تشکیل شد، مقرر شد یک شهرک صنعتی برای صنایع نفت و گاز در استان اختصاص یابد.

وی افزود: یکی از سیاست‌های مدیریت استان جلوگیری از تجاوز صنعت به حدود اراضی کشاورزی و زراعی از طریق تقویت شهرک‌های صنعتی و هدایت کلیه پروژه‌های صنعتی به سمت شهرک‌ها و جلوگیری از پراکنده‌سازی در سطح استان است.

مدیر شهرسازی و معماری با اشاره به مصوبه هیئت دولت در خصوص رده‌بندی صنایع گفت: فعالیت‌های صنعتی و تولیدی مربوط به صنایع نفت و گاز، مطابق با مصوبه هیئت‌وزیران، در رده هفت از صنایع قرار می‌گیرد که استقرار این‌گونه واحدها در شهرک‌های صنعتی غیرتخصصی امکان‌پذیر نیست.

اسماعیلی با اشاره به موقعیت شهرک‌های صنعتی در سطح استان بیان کرد: با توجه به پراکندگی مناسب شهرک‌های صنعتی در سطح استان مقرر شد شرکت شهرک‌های صنعتی استان با همکاری اداره کل حفاظت محیط‌زیست نسبت به معرفی یکی از شهرک‌های صنعتی که شرایط مطلوب برای استقرار صنایع نفت و گاز را داشته باشد، اقدام کند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: اختصاص ، شهرک ، صنعتی ، نفت ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.