راهروهای شلوغ دادگستری نماینده های مجلس را مجاب کرد قانون پیش فروش ساختمان را مصوب کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛این قانون 25 ماده ای در تاریخ 20 ام خرداد 93 اجرایی شد تا علاوه بر سوق دادن محل عقد قرارداد از بنگاههای معاملات ملکی به سمت دفاتر اسناد رسمی مجازاتی را برای کسانی که بدون مجوز اقدام به تبلیغات پیش فروش ساختمان میکنند اجرا کند.

همچنین در این قانون شخص پیشفروش کننده در صورت تاخیر باید به خریدار خسارت پرداخت کند و خریدار به هر اندازه که اقساط را پرداخت میکند در ساختمان سهیم است.


همین موضوع دلیل نشست علمی،پژوهشی بررسی و تحلیل قانون پیش فروش ساختمان در قزوین شد.

در این نشست که با حضور وکلای دادگستری، بنگاهداران و مسئولین سازمان مسکن همراه بود،دکتر علی پوررضایی از قضات تجدید نظر استان البرز به بررسی تمام زوایای این قانون پرداخت.


پور رضایی گفت:از زمان اجرای این قانون جرایم و کلاهبرداری های مرتبط با پیشفروش تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و در صورت بروز اختلاف بین طرفین این اختلاف در مراجع قضایی قابل پیشگیریست.


اگرچه در این نشست آماری از کلاهبرداری های مرتبط با پیش فروش خانه داده نشد، اما وکلای دادگستری با مفید دانستن این قانون گفتند :پیش از این اگر کسی حاصل یک عمر تلاش خود را به امید خانه دار شدن خرج پیش خرید خانه میکرد و فروشنده به هر دلیل به تعهد خود عمل نمیکرد عملا دست خریدار به هیچ کجا بند نبود.

در این نشست تاکید شد که کسانی که میخواهند ساختمان پیشفروش کنند باید برای تبلیغات اقدام به اخذ مجوز کنند و قرار دادهایشان را  فقط در دفاتر اسناد رسمی منعقد کننند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.